Schaeffler AG a publicat raportul financiar intermediar pentru prima jumătate a anului 2025. Veniturile grupului Schaeffler pentru primele șase luni ale anului au fost de 11.845 milioane de euro; comparativ cu nivelul din anul precedent, pe baza valorilor pro-forma1 și la curs valutar constant, veniturile au scăzut ușor cu 2,6% (valoare pro-forma anul precedent: 12.421 milioane de euro).
La nivel de grup, tendințele regionale au fost mixte în perioada de raportare. În timp ce veniturile pentru regiunile Europa și China au scăzut cu 5,2% și respectiv 6,1% față de nivelul din anul precedent, comparativ pe bază pro-forma și la curs valutar constant, veniturile din regiunile Americi și Asia/Pacific au crescut cu 0,9% și respectiv 5,5%, comparativ pe bază pro-forma și la curs valutar constant.
Grupul Schaeffler a generat 482 milioane de euro EBIT înainte de elementele speciale în primele șase luni ale anului 2025 (valoare pro-forma anul precedent: 531 milioane de euro). Marja EBIT de 4,1% înainte de elementele speciale a fost similară cu cea din anul precedent, comparativ pe bază pro-forma (valoare pro-forma anul precedent: 4,3%).
Klaus Rosenfeld, CEO al Schaeffler AG, a declarat: „Grupul Schaeffler a avansat cu succes pe baza noii sale structuri, care cuprinde patru divizii orientate pe produse, în prima jumătate a anului 2025. Tendința în cadrul diviziei E-Mobility este încurajatoare, la fel ca și performanța continuă puternică a diviziei Vehicle Lifetime Solutions, care contribuie din nou la stabilitatea și forța companiei. Poziționarea noastră largă ne permite să compensăm scăderile de venituri determinate de piață în cadrul diviziilor Powertrain & Chassis și Bearings & Industrial Solutions. În ciuda mediului dificil și a integrării în curs, grupul Schaeffler este pe drumul cel bun pentru a valorifica pe deplin potențialul său operațional și pentru a se concentra și mai mult pe activitatea cu clienții decât înainte.

E-Mobility – Comenzi importante
Veniturile diviziei E-Mobility pentru prima jumătate a anului 2025 au crescut cu 9,7%, comparativ pe bază pro-forma și la curs valutar constant, ajungând la 2.419 milioane euro (valoare pro-forma anul precedent: 2.268 milioane euro). Această creștere se datorează în principal intensificării producției de vehicule electrificate. Lansările de produse în regiunile Europa și Americi au contribuit semnificativ la această evoluție. Valoarea comenzilor primite de divizie în prima jumătate a anului 2025 a fost de 4,6 miliarde euro, din care 1,6 miliarde euro în trimestrul al doilea.
EBIT înainte de elemente speciale a fost de -461 milioane euro în perioada de raportare (valoare pro-forma anul precedent: -584 milioane euro), ceea ce reflectă o îmbunătățire a marjei EBIT înainte de elemente speciale la -19,0% (valoare pro-forma anul precedent: -25,7%). Această evoluție favorabilă se datorează în principal creșterii volumelor. EBIT-ul din trimestrul al doilea a fost de -192 milioane euro (valoare pro-forma anul precedent: -260 milioane euro), cu o marjă EBIT de -15,5% (valoare pro-forma anul precedent: -22,0%).
Powertrain & Chassis – Marja EBIT sub nivelul pro-forma din anul precedent
Veniturile diviziei Powertrain & Chassis pentru prima jumătate a anului 2025 au scăzut cu 9,1%, comparativ pe bază pro-forma și la curs valutar constant, ajungând la 4.547 milioane euro (valoare pro-forma anul precedent: 5.103 milioane euro). Principalul factor a fost scăderea cererii, în special din partea producătorilor consacrați din Europa. Producția globală de vehicule cu motoare cu combustie internă a scăzut, iar simplificarea strategică a portofoliului a avut un impact suplimentar. Comenzile primite de divizie în prima jumătate a anului au fost de 4,7 miliarde euro, din care 1,9 miliarde euro în trimestrul al doilea.
EBIT înainte de elemente speciale a fost de 509 milioane euro (valoare pro-forma anul precedent: 648 milioane euro). Marja EBIT pentru primele șase luni ale anului 2025 a fost de 11,2% (valoare pro-forma anul precedent: 12,7%), influențată în special de volume și pierderi din diferențe de curs valutar.
Vehicle Lifetime Solutions – Contribuție puternică la profitabilitate
Veniturile diviziei Vehicle Lifetime Solutions au crescut cu 6,3% în perioada de raportare, comparativ pe bază pro-forma și la curs valutar constant, în principal datorită creșterii volumelor. Veniturile totale au fost de 1.564 milioane euro (valoare pro-forma anul precedent: 1.505 milioane euro).
EBIT înainte de elemente speciale a fost de 235 milioane euro (valoare pro-forma anul precedent: 243 milioane euro), cu o marjă EBIT de 15,0% (valoare pro-forma anul precedent: 16,1%). Scăderea, comparativ pe bază pro-forma, se datorează în principal pierderilor din curs valutar și mixului de venituri.
Bearings & Industrial Solutions – Marja EBIT menținută
Veniturile diviziei Bearings & Industrial Solutions pentru prima jumătate a anului 2025 au scăzut cu 1,3%, comparativ pe bază pro-forma și la curs valutar constant, ajungând la 3.241 milioane euro (valoare pro-forma anul precedent: 3.342 milioane euro). Scăderea s-a datorat în principal diminuării volumelor pe piață în regiunea Europa.
EBIT înainte de elemente speciale a fost de 257 milioane euro (valoare pro-forma anul precedent: 263 milioane euro). Marja EBIT de 7,9% a fost menținută la același nivel ca în anul precedent, comparativ pe bază pro-forma.

Flux de numerar liber – Îmbunătățire considerabilă comparativ pe bază pro-forma
Fluxul de numerar liber pentru primele șase luni ale anului 2025, înainte de intrările și ieșirile de numerar aferente activităților de fuziuni și achiziții (M&A), a fost de -128 milioane euro, o îmbunătățire considerabilă comparativ pe bază pro-forma (valoare pro-forma anul precedent: -597 milioane euro). Cheltuielile de capital pentru proprietăți, instalații, echipamente și active necorporale (capex) în perioada de raportare au fost de 455 milioane euro (valoare pro-forma anul precedent: 648 milioane euro).
Claus Bauer, director financiar (CFO) al Schaeffler AG, a declarat:
„Schaeffler AG a continuat cu succes parcursul ales în prima jumătate a anului 2025. Tendința fluxului de numerar liber comparativ cu perioada similară din anul precedent este pozitivă. În ciuda mediului de piață în continuare provocator și a integrării în curs a Vitesco, am reușit să menținem calitatea câștigurilor la nivelul anului precedent. Abordarea noastră de gestionare proactivă și disciplinată a resurselor financiare se dovedește eficientă, în special în acest mediu dificil.”
Venitul net atribuit acționarilor companiei-mamă a fost de 43 milioane euro în primele șase luni; câștigul pe acțiune obișnuită a fost de 0,05 euro.
Datoria financiară netă a Grupului Schaeffler era de 5.255 milioane euro la data de 30 iunie 2025, iar raportul dintre datoria financiară netă și EBITDA înainte de elemente speciale, pe bază pro-forma, era de 2,4. Raportul dintre datoria financiară netă și capitalurile proprii (gearing ratio) era de 156%.
Compania avea un număr de 112.858 angajați la nivel global la data de 30 iunie 2025.
Perspectivele Grupului Schaeffler confirmate – Persistă volatilitatea ridicată
Consiliul de Administrație al Schaeffler AG a confirmat perspectivele emise în 18 februarie 2025, în cadrul ședințelor din 28 aprilie 2025 și 28 iulie 2025.

„În ciuda mediului provocator și a cerințelor legate de integrarea Vitesco și de transformarea continuă a Grupului Schaeffler, ne menținem perspectiva. Suntem încrezători că poziționarea noastră diversificată ne oferă capacitatea de a răspunde adecvat și flexibil provocărilor care urmează,” a declarat Klaus Rosenfeld.
Puteți găsi fotografii de presă ale membrilor Consiliului Executiv aici: www.schaeffler.com/en/group/executive-board.
1
1 Valorile comparative pro-forma se bazează pe presupunerea că Vitesco Technologies a fost achiziționată la data de 1 ianuarie 2024 și, prin urmare, este inclusă integral în valorile din anul precedent. Pentru informații suplimentare, consultați pagina 7 a raportului financiar intermediar pentru S1 2025. Valorile pro-forma pentru 2024 și informațiile aferente nu au fost supuse auditului situațiilor financiare pentru anul 2024.
Fotografii cu membrii Consiliului de Administrație se găsesc aici: www.schaeffler.com/en/executive-board
Declarații anticipative și proiecții de viitor
Anumite declarații din acest comunicat de presă sunt declarații anticipative. Prin natura lor, declarațiile anticipative implică o serie de riscuri, incertitudini și presupuneri care ar putea determina ca rezultatele sau evenimentele reale să difere semnificativ de cele exprimate sau implicate de aceste declarațiile anticipative. Aceste riscuri, incertitudini și presupuneri ar putea afecta negativ rezultatul și consecințele financiare ale planurilor și evenimentelor descrise aici. Nimeni nu își asumă nicio obligație de a actualiza sau revizui public orice declarație anticipativă, fie ca urmare a unor informații noi, evenimente viitoare sau altfel. Nu ar trebui să acordați o încredere excesivă declarațiilor anticipative care se referă doar la data acestui comunicat de presă. Declarațiile conținute în acest comunicat de presă referitoare la tendințele sau evenimentele trecute nu trebuie considerate ca o reprezentare că astfel de tendințe sau evenimente vor continua în viitor. Declarațiile de avertizare prezentate mai sus trebuie luate în considerare în legătură cu orice declarații anticipative ulterioare, scrise sau orale, pe care Schaeffler sau persoanele care acționează în numele său le pot emite.