Reţeaua de cafenele 5 to go, cu aproape 600 de locaţii, lansează un nou concept, Espresso, un model de franciză prin care antreprenorii pot folosi o rulotă echipată ”la cheie” pentru a vinde produsele, gândit ca un business cu un cost redus de investiţie, potrivit zonelor cu spaţii comerciale limitate.
Conceptul era până acum disponibil doar pentru francizaţii 5 to go, acum este deschis şi pentru mass market. Rulota Espresso by 5 to go poate fi amplasată în locuri altfel greu accesibile, precum drumuri naţionale, parcări şi localităţi de mici dimensiuni, fiind uşor de adaptat diverselor contexte de utilizare.
Preţul de achiziţie pentru conceptul la cheie – o rulotă complet echipată, cu branding inclus şi „ready to work“ – este de 12.500 euro + TVA , această fiind livrată înmatriculată şi cu RAR-ul efectuat.
Antreprenorii care vor achiziţiona franciza în 2025 vor beneficia de un discount de 2000 de euro pentru taxa de franciză. Astfel, valoarea finală a taxei va fi de 2500 euro + TVA, comparativ cu 4500 euro + TVA, cât reprezintă taxa standard. Finalizarea comenzii durează între 45 si 60 de zile de la plata avansului.
Rulota este concepută pentru a funcţiona complet autonom, oferind flexibilitate pentru utilizare ad-hoc, de exemplu în cadrul unor evenimente stradale, fără a depinde de infrastructura locală, dar se poate conecta la apă şi curent electric pentru operare pe termen lung.
”Este un concept a cărui lansare la scară largă o pregăteam de ceva vreme şi care maximizează potenţialul unor spaţii subutilizate, facilitează accesarea de noi pieţe şi ne permite să ne adresăm unor segmente extinse de consumatori şi de antreprenori. Estimăm că în 2025 vom vinde între 20 şi 40 de rulote comerciale 5 to go Espresso, şi peste 50 în 2026. Sunt extrem de versatile şi rezolvă o problemă majoră, a zonelor inaccesibile din punct de vedere comercial, fiind uşor de poziţionat şi valorificat”, a declarat Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.
Cei care vor administra 5 to go Espresso se vor bucura de o redevenţă preferenţială pe toata perioada contractuală de 5 ani – redevenţa standard este de 3% – şi de o contribuţie la fondul de marketing de doar 1%, ceea ce înseamnă un total de 4%, semnificativ redus faţă de 5,5% pentru o cafenea standard.
Conceptul 5 to go Espresso dispune de un meniu restrâns faţă de cel al unei cafenele standard, oferta concentrându-se pe produse pe bază de cafea, atât calde, cât şi reci, răcoritoare şi snacks, asigurând o experienţă rapidă şi completă pentru consumatori şi menţinând esenţa calităţii şi eficienţei care au consacrat brandul.
Conceptul 5 to go a fost lansat în 2015, de Radu Savopol şi Lucian Bădilă, şi a depăşit în prezent pragul de 600 de unităţi deschise, fiind cel mai mare lanţ de cafenele din Europa de Est, dar şi cea mai accesată franciză din România.