Uniqa Asigurări şi Uniqa Asigurări de Viaţă au încheiat primul semestru (S1) din 2025 cu un volum cumulat al subscrierilor de 80 mil. euro, înregistrând un avans de 18% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii companiei. În ceea ce priveşte profitul net statutar, cele două companii Uniqa au ajuns la finalul lunii iunie 2025 la 12 mil. euro, însemnând un avans de 40% comparativ cu S1/2024.
”Rezultatele din primul semestru 2025 confirmă strategia noastră de creştere durabilă şi diversificare a portofoliului, evidenţiind încrederea pe care clienţii o acordă soluţiilor oferite de Uniqa. În contextul actual, marcat de incertitudini economice şi sociale, asigurările devin un instrument de protecţie financiară tot mai important pentru stabilitatea companiilor şi bunăstarea persoanelor fizice. Totodată, fenomenele meteorologice extreme din ultima perioadă subliniază şi mai mult necesitatea asigurărilor adaptate pentru a proteja activele şi a susţine clienţii în faţa provocărilor cotidiene. Uniqa rămâne dedicată dezvoltării soluţiilor eficiente care să răspundă acestor noi realităţi, ajutând în mod activ comunităţile şi oamenii”, a declarat Paul Cazacu, CEO şi preşedinte directorat la Uniqa Asigurări.
Asigurările generale au generat în primul semestru al acestui an prime brute subscrise de aproape 45 mil. euro, în timp ce asigurările pentru locuinţă au crescut cu 7%, asigurările de călătorie cu 12% şi asigurările auto facultative Casco cu 6%
În zona asigurărilor pentru companii, soluţiile dedicate întreprinderilor mici şi mijlocii au generat un avans de 4% al vânzărilor în primele şase luni din 2025, comparativ cu intervalul similar de anul trecut. Pentru aceeaşi perioadă, segmentul asigurărilor de accidente a înregistrat o dinamică notabilă prin triplarea volumului de vânzări, iar asigurările Cargo au atins un volum de vânzări cu 44% peste cel din primul semestru de anul trecut. Totodată, asigurările affinity au marcat o creştere de 8% a primelor brute subscrise la jumătatea acestui an, comparativ cu primele şase luni din 2024.
Pe zona asigurărilor de viaţă, Uniqa a menţinut un ritm rapid de dezvoltare, cu o creştere de 47% a vânzărilor la jumătatea a anului 2025, comparativ primul semestru al anului anterior, raportând prime brute subscrise de aproape 35 mil. euro. Compania îşi diversifică continuu portofoliul de produse pentru a răspunde cerinţelor actuale ale clienţilor. Astfel, împreună cu Raiffeisen Bank România, Uniqa a lansat de curând Future Invest Protect şi Active Invest Protect – două soluţii de asigurare de viaţă de tip unit-linked, oferind o abordare echilibrată, ce îmbină protecţia financiară solidă cu oportunităţi de investiţie, într-un mod flexibil.