IKEA România a înregistrat în anul fiscal 2025 (1 septembrie 2024-31 august 2025) o creştere de 8,6% a vânzărilor, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,5 miliarde lei, cu aproape 44 milioane de produse comercializate în acest interval. Retailerul suedez are în România trei magazine, două în Bucureşti şi unu în Timişoara.
”Într-un an marcat de creşterea costului vieţii şi de incertitudini economice la nivel global, IKEA România s-a concentrat pe menţinerea preţurilor accesibile pentru clienţi şi pe îmbunătăţirea experienţei pe care o oferă, atât în magazine, cât şi în mediul digital. Am continuat să reducem preţurile produselor din gama noastră, fără a compromite calitatea, forma, funcţionalitatea sau durabilitatea lor. Am investit, de asemenea, în punctele noastre de întâlnire cu clienţii şi în îmbunătăţirea soluţiilor şi serviciilor digitale pentru a oferi o experienţă de cumpărături cât mai bună. Aceste rezultate reflectă pasiunea şi efortul echipelor noastre din toate magazinele”, a precizat Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE (România, Croaţia, Serbia, Slovenia, Ucraina).
IKEA România a atras 6,2 milioane de vizitatori în magazinele sale în anul financiar 2025, iar platforma online a înregistrat peste 37 de milioane de vizite şi mai mult de 414.000 de comenzi, în creştere cu 2%. Totodată, numărul membrilor IKEA Family a înregistrat o creştere notabilă, la 1,15 milioane persoane.
Articolele de mobilier au înregistrat cel mai mare volum al vânzărilor, cu o pondere de 66%, în timp ce accesoriile pentru casă au reprezentat 34% din vânzări. În cursul acestui an, compania a inaugurat şi primul Studio de planificare şi comandă din Bucureşti.
La nivel regional, Ingka Group a anunţat vânzări IKEA Retail de 39 de miliarde euro pentru anul fiscal 2025, în scădere cu 1,6%, în timp ce volumele vândute s-au majorat cu 1,6%. Numărul vizitelor în magazine şi online a crescut cu 1,3%, respectiv 4,6%.