0.7 C
Cluj-Napoca
vineri, decembrie 19, 2025
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALCopos a modernizat restaurantul Panoramic de pe vârful Tâmpa din Braşov

Copos a modernizat restaurantul Panoramic de pe vârful Tâmpa din Braşov

Telecabina de pe Tâmpa şi restaurantul Panoramic sunt două dintre noile atracţii ale Braşovului care ar putea contribui la creşterea turismului din oraş, dar şi a economiei locale. Cele două au trecut printr-un amplu proces de modernizare realizat de ANA Teleferic, parte din grupul ANA Holding. Valoarea proiectului pentru modernizarea celor două active s-a ridicat la 20 milioane de euro.

Restaurantul Panoramic este situat la o altitudine de 960 metri şi a fost o provocare încă din 1975 din punct de vedere al construcţiei şi al arhitecturii. Cele două terase asigură o privelişte spectaculoasă spre oraşul Braşov.

”În Europa, sunt patru astfel de telecabine şi restaurante amplasate în vârful muntelui, dar niciuna nu merge noaptea. Telecabina noastră e singura care merge şi noaptea. Noi putem să urcăm 6.000 de oameni pe zi, în perioada aceasta, vin de regulă între 1.500 şi 2.500 de oameni. La vară, probabil o să vină 5.000 de oameni pe zi”, spune George Copos, proprietarul ANA Holding, la evenimentul de lansare a restaurantului Panoramic.

Odată cu investiţia în telecabină, antreprenorul a investit şi în renovarea restaurantului Panoramic, care a fost deschis prima dată în 1975, pentru a celebra festivalul de muzica usoara Cerbul de Aur. Pentru a păstra vie această amintire, pe unul dintre pereţii restaurantului este stilizat un cerb din neon, ca un simbol al legăturii între festivalul Cerbul de Aur şi acest loc iconic al Braşovului.

Restaurantul are o capacitate de 470 de persoane şi include un salon de evenimente, VIP Lounge, bar, terasă şi cafenea, fiind organizat pe două nivele. Restaurantul a fost redeschis după 15 ani, timp în care braşovenii au tot sperat ca obiectivul să fie repus în circulaţia turistică. Odată cu renovarea sa şi a telecabinei, cele două obiective ar putea contribui la creşterea turismului din Braşov, dar şi a economiei oraşului.

Braşovul este unul dintre cele mai vizitate oraşe din ţară, reuşind să atragă anual circa 750.000 de turişti, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică, care însă iau în calcul doar turiştii cazaţi în unităţile de cazare din oraş. Numărul de turişti care ajung zilnic în Braşov este mult mai marere, unii vizitând oraşul doar pentru o zi.

Cele două active se adaugă astfel portofoliului ANA Holding, din care mai fac parte ANA Tower şi ANA Hotels cu hotelurile InterContinental Athénée Palace Bucharest, Crowne Plaza Bucharest, trei hoteluri în Poiana Braşov – Sport, Bradul şi Poiana, şi Hotelul Europa împreună cu centrul de sănătate ANA Health Spa din Eforie Nord.​​​

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments