Grupul antreprenorial românesc Agroland a investit 350.000 euro în două noi magazine MEGA, în Odorheiu Secuiesc şi Orăştie, şi vrea să accelereze dezvoltarea acestui format începând cu anul viitor, de la 36 de unităţi în prezent.
La finalul lunii septembrie, Divizia de Retail a grupului opera 249 de magazine la nivel naţional, dintre care 34 în format MEGA (20 proprii şi 14 în franciză) şi 215 magazine tradiţionale (67 proprii şi 148 operate de parteneri francizaţi).
Strategia pentru Divizia de Retail vizează extinderea accelerată a formatului MEGA, modernizarea reţelei tradiţionale şi digitalizarea completă a interacţiunii cu clienţii. De asemenea, Divizia Retail va creşte cu 15-20 de magazine anual, astfel încât reţeaua să ajungă la peste 300 în 2028 şi să consolideze formatul Pet & Garden, orientat spre produse sustenabile.
Compania estimează, pentru 2028, o creştere a cifrei de afaceri până la 400 milioane lei şi o EBITDA de 10%. În primele nouă luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, vânzările nete totale, incluzând performanţa magazinelor fizice proprii, magazinul online şi vânzările către francizaţi, au ajuns la 227 mil. lei, (+18%), în timp ce numărul de clienţi a fost de 2,8 mil., un avans cu 15%.
”Deschiderea celor două noi magazine din Odorheiu Secuiesc şi Orăştie reprezintă un pas important în consolidarea prezenţei noastre în aceste regiuni. Ne dorim să oferim clienţilor acces facil la un portofoliu extins de produse, într-un format modern, adaptat nevoilor gospodarilor, fermierilor mici şi iubitorilor de animale. Estimăm ca pentru anul ce urmează, cele două magazine vor aduce vânzări cumulate de peste 1,5 milioane de euro şi un trafic mediu zilnic de aproximativ 200 de persoane în Odorheiu Secuiesc, respectiv 150 în Orăştie”, a declarat Horia Cardoş, Fondator & CEO Agroland Business System.
Agroland este un grup antreprenorial românesc prezent pe piaţa de retail, agribusiness, producţie alimentară şi nutriţie animală, fondat de Horia Cardoş, care şi-a început activitatea în 1997 ca o mică reţea de magazine pentru fermieri. În prezent, prin divizia Agroland Retail, grupul operează peste 240 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă şi animale de companie.
Divizia Agroland Food integrează fermele, fabrica de procesare a ouălor, fermele de reproducţie şi staţiile de incubare, şi în viitor linia de abatorizare. Agroland Agribusiness administrează distribuţia de inputuri agricole, tradingul de cereale, producţia şi selecţia de seminţe, urmând ca până la sfârşitul anului să integreze şi fabricile de furaje.
















