Sphera Franchise Group (KFC, Pizza Hut, Taco Bell ) a încheiat primele nouă luni din 2025 cu vânzări totale de 1,15 miliarde lei, în creştere cu 0,7% , şi un profit net de 42,8 milioane lei, în scădere cu 40%, potrivit raportului financiar publicat de companie.
Scăderea profitului net a fost determinată de nivelul ridicat al cheltuielilor de exploatare, în special cele salariale, vânzări stagnante pe principala piaţă de activitate a Sphera Franchise Group, respectiv România, comportamentul precaut al consumatorilor şi de o piaţă mai competitivă a restaurantelor cu servire rapidă (QSR).
”Primele nouă luni ale anului au marcat un context politic, economic şi ulterior fiscal, dificil în principala piaţă a Grupului, cu impact semnificativ asupra întregului sector HoReCa şi asupra activităţii noastre. Angajamentul nostru faţă de acţionari rămâne ferm: continuăm să investim în reţea, să diversificăm portofoliul, aducând şi dezvoltând noi branduri, Cioccolatitaliani şi Hard Rock Cafe, şi să ne intensificăm eforturile de eficientizare, pentru a livra valoare pe termen lung pentru clienţi şi investitori. Decizia recentă de a acorda dividende suplimentare în valoare de 40,2 milioane lei, echivalentul a 1,04 lei brut/acţiune, reflectă încrederea noastră în potenţialul pe termen lung al Grupului”, a declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.
Grupul şi-a continuat extinderea reţelei cu două restaurante noi, în luna octombrie: o unitate Taco Bell în Promenada Mall din Bucureşti şi o unitate KFC Drive-Thru în Udine, Italia.
În T3, deşi performanţa a rămas stabilă la nivelul vânzărilor totale, care au ajuns la 405,9 mil.lei, în creştere cu 6,1% faţă de T2 2025 şi peste rezultatele obţinute în T3 2024 cu 0,6%, creşterea costurilor, în special cele salariale, a continuat să erodeze marjele. Totuşi, evoluţia din T3 s-a îmbunătăţit semnificativ faţă de primele două trimestre, Grupul continuând implementarea unor măsuri stricte de control al costurilor pentru protejarea marjei.
Profitul din exploatare în restaurante a fost de 46,4 mil.lei în T3 2025, o îmbunătăţire cu 71,4% faţă de trimestrul anterior. EBITDA a ajuns la 43,6 mil.lei, în creştere faţă de trimestrul anterior cu 65,5%. În acelaşi timp, profitul net normalizat obţinut a fost de 25 mil. lei, cu o marjă în scădere cu 1.4pp faţă de T3 2024.
















