Vodafone România a raportat pentru perioada aprilie-iunie 2025 (trim. 1 al anului fiscal 2026) prima sa creştere a numărului de clienţi pe segmentul de telefonie mobilă după cinci trimestre consecutive de scădere, conform datelor publicate de grupul britanic de comunicaţii.
Mai exact, compania a raportat 6,319 milioane de clienţi de telefonie mobilă la finele lunii iunie 2025, faţă de 6,07 milioane de clienţi la finele lunii martie 2025. Compania a început să raporteze scăderi ale bazei de clienţi de telefonie mobilă începând cu trimestrul patru al anului fiscal 2024, când numărul de clienţi afişat a fost de 7,276 milioane faţă de 8,814 în trimestrul anterior. Ulterior cifrele au fost trimestru de trimestru mai mici: 6,57 milioane, 6,3 milioane, 6,2 milioane, 6,07 milioane.
Grupul explică faptul că scăderile abrupte ale numărului de clienţi au fost motivate şi de deconectarea unor cartele sim emise în timpul pandemiei de Covid-19 pentru clienţi business, care nu mai erau utilizate dar şi de schimbarea politicii de deconectare a cartelelor sim preplaătite.
”Cifrele pentru trimestrul 4 din anul fiscal 2023/2024 includ deconectarea a 109.000 de cartele sim cu utilizare zero, emise în timpul pandemiei de Covid-19 pentru clienţi business, care aveau utilizare zero. Cifrele reflectă de asemenea schimbarea politicii de deconectare a cartelelor sim preplătite după 90 de zile de inactivitate, faţă de 180 de zile anterior”, conform explicaţiilor oferite de grupul britanic.
În ceea ce priveşte datele din perioada aprilie-iunie 2025 (trim. 1 din anul fiscal 2026), grupul Vodafone a raportat că din cei 6,319 milioane de clienţi de telefonie mobilă 61,5% erau clienţi cu contracte de abonament. Evoluţia netă a numărului de contracte de abonamente a fost una negativă – o scădere de 60.000 – în condiţiile în care compania a deconectat 57.000 de cartele sim „cu valoare zero”, conform datelor comunicate de grup. Pe de altă parte numărul de cartele preplătite a înregistrat o creştere netă de 309.000 unităţi, conform aceleiaşi surse.
Venitul mediu lunar total pe client (ARPU) pentru serviciile de telefonie mobilă a fost de 6,5 euro, faţă de 6,3 euro în urmă cu un an şi 6,6 euro în trimestrul anterior. Consumul de date mobile a fost de 247.126 TB de date în trimestrul analizat, mai mare cu 9% faţă de perioada similară a anului anterior.
Pe de altă parte, pe segmentul de clienţi pentru serviciile de internet fix Vodafone România a raportat un număr de 671.000 de clienţi, în scădere cu 5.000 de contracte. Numărul de clienţi pe acest segment, unde Vodafone a intrat puternic odată cu achiziţia companiei de cablu UPC, a scăzut constant în ultimii ani.
















