1.7 C
Cluj-Napoca
miercuri, noiembrie 19, 2025
Google search engine
AcasăANUNȚURIVodafone anunţă prima creştere a numărului de clienţi pe mobil, la 6,3...

Vodafone anunţă prima creştere a numărului de clienţi pe mobil, la 6,3 milioane, după cinci trimestre consecutive de scădere

Vodafone România a raportat pentru perioada aprilie-iunie 2025 (trim. 1 al anului fiscal 2026) prima sa creştere a numărului de clienţi pe segmentul de telefonie mobilă după cinci trimestre consecutive de scădere, conform datelor publicate de grupul britanic de comunicaţii.

Mai exact, compania a raportat 6,319 milioane de clienţi de telefonie mobilă la finele lunii iunie 2025, faţă de 6,07 milioane de clienţi la finele lunii martie 2025. Compania a început să raporteze scăderi ale bazei de clienţi de telefonie mobilă începând cu trimestrul patru al anului fiscal 2024, când numărul de clienţi afişat a fost de 7,276 milioane faţă de 8,814 în trimestrul anterior. Ulterior cifrele au fost trimestru de trimestru mai mici: 6,57 milioane, 6,3 milioane, 6,2 milioane, 6,07 milioane.

Grupul explică faptul că scăderile abrupte ale numărului de clienţi au fost motivate şi de deconectarea unor cartele sim emise în timpul pandemiei de Covid-19 pentru clienţi business, care nu mai erau utilizate dar şi de schimbarea politicii de deconectare a cartelelor sim preplaătite.

”Cifrele pentru trimestrul 4 din anul fiscal 2023/2024 includ deconectarea a 109.000 de cartele sim cu utilizare zero, emise în timpul pandemiei de Covid-19 pentru clienţi business, care aveau utilizare zero. Cifrele reflectă de asemenea schimbarea politicii de deconectare a cartelelor sim preplătite după 90 de zile de inactivitate, faţă de 180 de zile anterior”, conform explicaţiilor oferite de grupul britanic.

În ceea ce priveşte datele din perioada aprilie-iunie 2025 (trim. 1 din anul fiscal 2026), grupul Vodafone a raportat că din cei 6,319 milioane de clienţi de telefonie mobilă 61,5% erau clienţi cu contracte de abonament. Evoluţia netă a numărului de contracte de abonamente a fost una negativă – o scădere de 60.000 – în condiţiile în care compania a deconectat 57.000 de cartele sim „cu valoare zero”, conform datelor comunicate de grup. Pe de altă parte numărul de cartele preplătite a înregistrat o creştere netă de 309.000 unităţi, conform aceleiaşi surse.

Venitul mediu lunar total pe client (ARPU) pentru serviciile de telefonie mobilă a fost de 6,5 euro, faţă de 6,3 euro în urmă cu un an şi 6,6 euro în trimestrul anterior. Consumul de date mobile a fost de 247.126 TB de date în trimestrul analizat, mai mare cu 9% faţă de perioada similară a anului anterior.

Pe de altă parte, pe segmentul de clienţi pentru serviciile de internet fix Vodafone România a raportat un număr de 671.000 de clienţi, în scădere cu 5.000 de contracte. Numărul de clienţi pe acest segment, unde Vodafone a intrat puternic odată cu achiziţia companiei de cablu UPC, a scăzut constant în ultimii ani.
 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments