Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru din 2025 cu un profit net de 418 milioane lei, în creştere cu 7% faţă de perioada similară a anului trecut, şi active totale de 84,8 miliarde lei, un avans de 18%, a anunţat banca.
”Am început anul cu un trimestru de rezultate remarcabile. Planurile noastre de digitalizare şi simplificare a operaţiunilor merg mai departe şi continuăm dinamica din ultimii 2 ani de la lansarea strategiei Banking 1:1. Ne bazăm pe soluţia SMART FINANCE care ne plasează într-o poziţie de lider şi ne susţine viziunea de a democratiza consilierea financiară pentru toţi românii. Continuăm să ne adaptăm ofertele, poziţionându-ne ca primă alegere pentru clienţii care caută un partener de încredere în sfera planificării financiare.”, a declarat Zdenek Romanek, Preşedinte & CEO, Raiffeisen Bank România.
Numărul clienţilor fizici a crescut în acest timp cu 35%, depozitele cu 20%, la 67 miliarde lei, iar soldul creditelor cu 11%, la 44 miliarde lei. Creşterea depozitelor s-a datorat contribuţiilor din toate segmentele de clienţi, cu depozitele persoanelor fizice crescând cu 14% şi cele ale clienţilor persoane juridice avansând cu 30%.
Comparativ cu perioada similară a anului trecut, soldul creditelor acordate persoanelor fizice a crescut cu 9%, iar segmentul corporaţii a înregistrat o creştere de 16%. Soldul total al creditelor IMM a rămas aproximativ constant comparativ cu 2024, iar stocul de depozite atrase de la clienţi a avut o creştere de 15% an la an.
Cheltuielile operaţionale ale băncii s-au majorat în T1 cu 5% faţă de anul anterior, pe fondul investiţiilor în servicii, al majorărilor salariale şi beneficiilor oferite angajaţilor. Soluţia digitală a băncii de înrolare la distanţă a fost adoptată de peste 4 ori mai multe persoane în T1 2025 comparativ cu T1 2024.
În ceea ce priveşte plăţile digitale cu telefonul sau ceasul, volumul şi numărul acestor tranzacţii a crescut cu peste 66%, respectiv 69%, versus aceeaşi perioadă a anului anterior.