Grupul spaniol Inditex, ce deţine în portofoliu branduri precum Zara, Bershka şi Massimo Dutti, a obţinut anul trecut în România un profit brut record. Astfel, câştigul înainte de taxe a sărit pentru prima dată de pragul de 100 mil. euro, conform raportului anual al gigantului. Acesta este cu 12% mai mare decât în 2023 şi cu 56% peste nivelul din 2021, al doilea an de pandemie, când magazinele fizice au revenit la un program de lucru normal. Faţă de 2020, când unităţile fost închise temporar, iar în restul timpului au funcţionat cu restricţii, profitul brut e mai mult decât triplu.
Iar acest rezultat record vine într-un an marcat de inflaţie ridicată şi consum prudent. România a fost încă de la început o piaţă foarte bună pentru spaniolii care şi-au adus aici, treptat, toate mărcile, în frunte cu Zara. Spre exemplu, în 2023, Inditex a deschis pe plan local primul magazin Lefties. Brandul care activează pe segmentul preţurilor mici era ultimul din portofoliu pe care gigantul nu îl avea în România.
Totuşi, acest brand nu apare în raportul anual al grupului când vine vorba de structura reţelei. Şi nu apare în nicio ţară. Pe plan local figurează 142 de unităţi Zara, Bershka, Pull&Bear, Oysho, Massimo Dutti, Stradivarius şi Zara Home.
Inditex a intrat pe piaţa locală în 2004, în franciză, cu un magazin Zara şi unul Pull & Bear în Plaza România. Trei ani mai târziu, a venit direct şi a accelerat expansiunea.