- Studiul „Piața serviciilor medicale de oftalmologie”, realizat anul trecut de Reveal Marketing Research, arată că „Dr. Holhoș” este brandul cel mai cunoscut de clinici de oftalmologie din România
- Clinicile „Dr. Holhoș” sunt asociate de către pacienți cu ideea de expertiză, un nivel ridicat de experiență a medicilor, cu o gamă largă de afecțiuni pe care le tratează și cu un sentiment de încredere și siguranță.
Studiul „Piața serviciilor medicale de oftalmologie”, realizat anul trecut de Reveal Marketing Research, arată că „Dr. Holhoș” – un brand emblematic pentru Ardeal, care a fost lansat în Alba Iulia, este cel mai cunoscut nume pe piața clinicilor de oftalmologie din România, cu o notorietate care o depășește pe a oricărui alt competitor de pe piața serviciilor medicale de profil. La întrebarea de măsurare a notorietății spontane (neasistată), 26% dintre respondenți au menționat Clinicile „Dr. Holhoș”, brand care s-a situat la o distanță de aproape zece puncte procentuale față de următorul brand clasat.
Din punctul de vedere al notorietății asistate, Clinicile „Dr. Holhoș” s-au plasat din nou pe primul loc, 57% dintre cei chestionați declarând că au recunoscut brandul dintr-o listă dată de opțiuni.
Cu o rețea de șase clinici în Alba Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu, Turda, Mediaș și Târgu Mureș, precum și 13 cabinete de optică medicală aflate de asemenea în localități din Transilvania, „Dr. Holhoș” este în prezent cea mai mare rețea privată care oferă servicii medicale oftalmologice pacienților români și din afara țării – de la examinări și investigații preoperatorii la intervenții de chirurgie laser pentru corectarea dioptriilor sau intervenții pe retină.
Clinica „Dr. Holhoș” din Cluj-Napoca a fost prima din Transilvania unde s-a realizat operația de corectare a dioptriilor SMILE Pro, cea mai avansată din lume în acest moment. În prezent, este singura rețea de clinici cu trei unități (în Sibiu, Târgu Mureș și Cluj-Napoca) unde pacienții din România și din străinătate au acces la această intervenție, care se realizează în numai 7 secunde, cu ajutorul celei mai avansate platforme de chirurgie robotică cu laser din lume. ”Acum avem disponibilă și opțiunea SMILE Pro pentru hipermetropie (dioptrii cu plus). Suntem primii din Transilvania care le putem oferi pacienților noștri această operație”, anunță dr. Teodor Holhoș, fontatorul rețelei de oftalmologie.

Experiența medicilor și dotările, încredere și siguranță: principalele atribute
Studiul mai arată că la nivel național, Clinicile „Dr. Holhoș” sunt asociate de către pacienți cu ideea de expertiză, un nivel ridicat de experiență a medicilor, cu gama largă de afecțiuni pe care le tratează și cu un sentiment de încredere și siguranță.
Atunci când aleg un cabinet unde să își facă un control oftalmologic, 92% dintre românii care poartă ochelari își doresc ca acesta să aibă echipamente pentru investigații medicale complexe, iar o pondere similară țin cont de experiența și specializările medicului, potrivit cercetării.
Alte criterii importante în alegerea unei clinici oftalmologice, pe lângă dotarea cu echipamente pentru investigații complexe, sunt experiența medicilor din echipă (92%) și convingerea pacienților că alegerea pe care o fac este cea mai bună pentru sănătatea lor (92%). De asemenea, respondenții își doresc să aibă posibilitatea programării în funcție de programul lor (86%).
Potrivit studiului unu din patru respondenți (25%) a declarat că ar lua în calcul Clinicile „Dr. Holhoș” dacă ar trebui să aleagă o clinică unde să meargă pentru un consult oftalmologic.
Până în prezent, circa 120.000 de pacienți au fost tratați în unitățile rețelei, dintre care o mare parte au optat pentru intervenții de corectare a dioptriilor. Anul trecut, în clinicile din rețea au fost realizate aproximativ 5.500 de operații. De la fondarea primei clinici, în 2014, la Alba Iulia, investițiile în dezvoltarea rețelei s-au ridicat în total la circa 10 milioane de euro.
În medie, românii poartă ochelari timp de 9,2 ore pe zi
Rezultatele studiului au creionat și potretul pacientului român cu afecțiuni oftalmologice. Peste o treime dintre pacienți (36%) poartă ochelari de vedere timp de mai mult de 10 ore pe zi, în vreme ce mai bine un sfert (27%) îi poartă pentru o durată care variază între 7 și 10 ore. Astfel, în medie, o persoană care poartă ochelari o face timp de 9,2 ore pe zi.
Aproape jumătate dintre toți respondenții (48%) au fost diagnosticați cu miopie, 28% cu presbiopie (54% în grupa de vârstă de peste 55 de ani), 20% cu hipermetropie și 17% cu astigmatism. În grupa de vârstă 35-44 de ani, prevalența astigmatismului este deosebit de ridicată, respectiv de 22%. Este posibil însă ca aceasta să se datoreze faptului că pacienții de această vârstă sunt în general persoane care își urmăresc în mod activ starea de sănătate, deci inclusiv eventualele probleme de vedere.
Problemele de vedere de tipul miopiei sau presbiopiei au atins în ultimele decenii proporții epidemice. În Europa, peste jumătate din populația în vârstă de peste 25 de ani suferă de un defect de vedere provocat de o eroare de refracție (miopie, presbiopie, astigmatism etc.), prevalența cea mai ridicată înregistrând-o miopia, care afectează peste 30% din aceste persoane.
Pe de altă parte, în România mai mult de jumătate dintre respondenți (55%) spun că nu au luat deocamdată în considerare tratamentul chirurgical al problemelor de vedere precum miopia. 17% încă se gândesc la această posibilitate, ponderea ajungând la peste un sfert (27%) din persoanele din categoria de vârstă între 18 și 34 de ani. Unu din zece afirmă că este posibil ca în viitor să apeleze la o astfel de soluție, iar 3% și-au exprimat intenția fermă de a recurge la o intervenție chirurgicală de corecție a dioptriilor cu ajutorul laserului. Aceeași pondere, de 3 procente, o reprezintă persoanele care au apelat deja la o operație de reducere a dioptriilor. 11% dintre respondenți au exclus însă această opțiune.
Despre studiul „Piața serviciilor medicale de oftalmologie”
Cercetarea a fost realizată la inițiativa Clinicilor „Dr. Holhoș” pentru a avea o privire de ansamblu asupra problemelor de vedere cu care se confruntă românii și, în același timp, pentru a descoperi ce forme de corecție vizuală (ochelari, lentile de contact sau intervenții chirurgicale cu laser pentru corectarea dioptriilor) preferă aceștia. De asemenea, studiul a încercat să afle care sunt clinicile de oftalmologie preferate de către pacienți. Cercetarea a fost realizată prin interviuri online (CAWI) realizate pe un eșantion selectat din rândul purtătorilor de ochelari de vedere.