FAN Courier a încheiat anul 2024 cu afaceri de 1,385 de miliarde de lei (aproximativ 280 de milioane de euro), în creștere cu 12,5% față de anul anterior, informează societatea prin intermediul unui comunicat.
Compania anunță și că își menține previziunile pentru 2025. Ca obiective principale, FAN Courie se va concentra pe continuarea investițiilor pentru dezvoltarea și tehnologizarea HUB-urilor regionale, dotarea HUB-ului de la Ștefănești cu o nouă bandă de sortare, extinderea rețelei de lockere FANbox, precum și continuarea dezvoltării internaționale. Valoarea propusă a investițiilor în 2025 se ridică la 40 de milioane de euro.
În 2024, principalele două direcții de investiții ale companiei de curierat au fost extinderea internațională și conectarea pieței din România la cele din vestul Europei, precum și dezvoltarea și optimizarea infrastructurii de depozitare și de sortare, pentru a accelera operațiunile și a facilita dezvoltarea de soluții de livrare alternativă.
Anul trecut, FAN Courier a deschis sedii internaționale noi, a extins și a mărit capacitatea de sortare a mai multor HUB-uri regionale (Deva, Arad, Constanța și Iași), a modernizat sediul de la Ștefănești și a continuat extinderea rețelei de lockere FANbox la nivel național.
Într-o piață de curierat estimată la peste 1 miliard de euro anul trecut, FAN Courier a livrat 95 de milioane de colete: național, internațional și în Republica Moldova.
”Anul 2024 a fost, în linii mari, unul mai așezat față de ultimii ani, un an în care am reușit să ne îndeplinim obiectivele de business. Principalele provocări ale anului au fost în continuare creșterea costurilor operaționale, ca efect al inflației galopante din perioada imediat următoare pandemiei, dar și lipsa tot mai acută a forței de muncă, fapt care ne obligă să creștem periodic bugetele de recrutare și de formare profesională și să aducem lucrători din afara granițelor.
Anul trecut am continuat mai multe proiecte începute în anii anteriori, cum ar fi dezvoltarea internațională, extinderea rețelei de lockere sau dezvoltarea și tehnologizarea HUB-urilor din țară. În privința extinderii internaționale, anul trecut am deschis noi sedii în țările din regiune și, pe lângă Republica Moldova, suntem prezenți deja cu operațiuni în țări precum Grecia, Bulgaria, Slovenia și Ungaria. De asemenea, am dotat HUB-ul din Arad, destinat exclusiv livrărilor internaționale, cu o bandă de sortare cu o capacitate de operare de 80.000 de colete pe zi. Cea mai importantă investiție pe care am realizat-o anul trecut – și una dintre cele mai mari investiții ale companiei din ultimii ani – a fost extinderea și modernizarea depozitului de la Ștefănești”, a declarat Adrian Mihai, CEO și cofondator al FAN Courier.
Suprafața totală a terenului achiziționat pentru construirea noului HUB este de aproximativ 185.000 mp, unde există 17 corpuri de clădire, inclusiv construcții subterane și tehnologice, având o suprafață construită de aproximativ 30.000 mp. Noul HUB de la Ștefănești cuprinde un depozit de fulfillment, care acoperă peste 60% din suprafața construită, precum și o zonă dedicată exclusiv livrărilor la FANbox și Collect Point.
Rețeaua de lockere FANbox este într-o continuă expansiune, atingând 2.000 de unități în acest moment. Până la finalul lunii februarie, rețeaua va număra 2.100 de unități, iar următoarele 500 de unități, pentru care a fost semnat deja contractul de livrare, urmează să fie instalate în anul în curs.
2025 va fi anul în care compania se va concentra pe creșterea volumelor expediate la lockere, dar și pe creșterea numărului de unități instalate. Firma își propune să aibă o creștere de peste 80% în ceea ce privește volumele predate la locker anul acesta.
FAN Courier a bugetat investiții de 40 de milioane de euro în 2025, un an care se anunță mai puțin previzibil, ca urmare a instabilității politice și a incertitudinii economice.
”Situația neclară din zona politică și, mai ales, menținerea acestei incertitudini, ar putea avea un impact și asupra mediului de afaceri, în contextul în care România înregistrează deficite foarte mari. Încă nu avem semnale foarte clare în legătură cu eventualele modificări fiscale pentru anul în curs, de aceea, strategia noastră este una rezervată. Lipsa predicitibilității fiscale, incertitudinile economice, posibila scădere a consumului ca urmare a măsurilor de austeritate impuse de Guvern, toate acestea duc la un climat general tensionat, atât în rândul populației, cât și la nivelul mediului de afaceri”, a declarat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.