Grupul polonez Zabka, intrat pe piaţa autohtonă de retail alimentar în urmă cu circa opt luni, când a deschis prima unitate, a depăşit 50 de magazine.
Dintre acestea, aproape toate sunt în Bucureşti, acolo unde a şi început expansiunea, şi în proximitatea Capitalei. Un singur magazin este în Piteşti, arată site-ul propriu. Planurile companiei nu se opresc aici, retailerul abordând o serie de mici magazine şi băcănii pentru a le prelua sau pentru a le integra în propria reţea în sistem de franciză, potrivit Ziarului Financiar.
De altfel, ambiţiile sunt mult mai mari. Când au intrat pe piaţă, polonezii au spus furnizorilor că vor 200 de magazine în România în 2024, ţintă încă îndepărtată. Pentru 2028, planul este ca reţeaua să ajungă numărul unu pe proximitate modernă, arată aceeaşi sursă (o prezentare făcută furnizorilor). Oficial, către presa din România, reprezentanţii Zabka nu au înaintat cifre.
Magazinele Froo, brandul pe care Zabka îl foloseşte în România, au, în medie, 50-70 mp. Acestea vând în special produse de consum imediat, ţinta fiind clientul tânăr din mediul urban. Retailerul, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul alimentar din Polonia, a intrat pe piaţa din România la finalul anului trecut prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distributie FMCG. Deal-ul a primit deja acordul Consiliului Concurenţei. Vânzătorul în acest acord a fost familia de antreprenori locali Trandafir, care a dezvoltat compania DRIM Daniel Distribuţie pe parcursul a circa trei decenii. Acesta a fost doar primul pas, ţinta fiind să dezvolte atât distribuţia, cât şi retailul, lucru care acum se întâmplă.