-2.3 C
Cluj-Napoca
miercuri, ianuarie 22, 2025
Google search engine
AcasăANUNȚURIVeniturile grupului eMAG au crescut cu 22% în primul semestru al anului...

Veniturile grupului eMAG au crescut cu 22% în primul semestru al anului fiscal, la 1,1 mld. dolari

Grupul eMAG, cel mai mare retailer online din regiune, a înregistrat în perioada aprilie – septembrie 2024, primul semestru al anului fiscal 2025, venituri de 1,1 mld. dolari, în creştere cu 22% faţă aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul creşterii puternice înregistrate în România, conform rezultatelor financiare publicate de Prosus, acţionarul majoritar. Prosus este deţinut la rândul său de grupul Naspers din Africa de Sud.

”Veniturile eMAG au crescut cu 22% sau 175 milioane dolari, ajungând la 1,1 miliarde dolari, continuând traiectoria pozitivă a vânzărilor, în timp ce GMV (valoarea brută a mărfurilor) a crescut puternic cu 16% în moneda locală, excluzând achiziţiile şi fuziunile. Performanţa grupului eMAG a fost condusă de o creştere puternică în România, care a înregistrat o creştere a veniturilor de 25%, compensând în mare măsură provocările din Ungaria şi creşterea mai lentă din Bulgaria. Creşterea cotei de piaţă şi a dezvoltării marketplace-ului, împreună cu extinderea programului de loialitate Genius, continuă să fie domenii cheie de interes”, conform raportului.

În primele nouă luni ale anului calen­daristic 2024 grupul eMAG a avut venituri de 1,65 mld. dolari, faţă de 1,37 mld. dolari în aceeaşi perioadă din 2023. Grupul eMAG şi-a restructurat operaţiunile din Ungaria centralizând în România mai multe activităţi ceea a contribuit la înregistrarea unei pierderi de 7 mil. $ în perioada analizată. Raportul Prosus anticipează o îmbunătăţire a rezultatelor şi trecerea pe profit a eMAG. 

”Profitul înainte de dobânzi şi impozite ajustat (aEBIT) s-a îmbunătăţit cu 15 mi­lioane de dolari în moneda locală, excluzând achiziţiile şi fuziunile, în mare parte datorită unei marje de profit brut mai mare, a unor planuri şi campanii de marketing bine executate şi a unei concentrări constante pe optimizarea costurilor. Pierderea aEBIT de 7 mil. $ include costuri de restructurare de 10 milioane dolari din Ungaria, în timp ce eMAG se concentrează pe o structură regională eficientizată. Ca urmare a centralizării de către eMAG a tuturor activităţilor sale de asistenţă comercială pentru Ungaria în operaţiunile marketplace-ului său regional din România, împreună cu concentrarea continuă pe consolidarea elementelor de bază şi a verticalelor B2C, ne aşteptăm acum ca eMAG să atingă profitabilitatea generală în anul fiscal 2025. Investiţiile în resurse suplimentare de tehnologie şi inteligenţă artificială pentru a accelera proiectele cheie de creştere vor permite o profitabilitate mai puternică în viitor”, conform documentului.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments