Producătorul de materiale de construcţii TeraPlast Bistriţa (simbol bursier TRP) a înregistrat în intervalul ianuarie-septembrie 2024 o pierdere de circa 7 milioane de lei, după un profit de 6,8 milioane de lei în aceeaşi perioadă de anul trecut. Rezultatul a fost afectat de „cheltuielile cu dobânzile, cheltuieli nerecurente generate de extinderea geografică şi impactul demarării business-ului de folii stretch Opal”.
Afacerile grupului s-au majorat cu 32% la 681 de milioane de lei, iar EBITDA (câştigurile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) s-a păstrat la un nivel similar cu primele trei trimestre din 2023, respectiv 45,2 milioane de lei.
Marja brută a crescut cu 28%, de la 188 milioane de lei după primele nouă luni din 2023, la 240 milioane de lei în aceeaşi perioadă din 2024. Dinamica a fost erodată de avansul costurilor cu salariile, transportul şi utilităţile şi de asemenea, peste 4 milioane de lei cheltuieli nerecurente, spun reprezentanţii TeraPlast.
”Trimestrul 3 a adus o accentuare a presiunilor generate în special de pieţele vestice. Acestea, împreună cu fluctuaţiile din zona decontărilor lucrărilor publice de infrastructură şi contracţia sectorului rezidenţial din România, creează un context care nu ne permite să livrăm acţionarilor creşteri semnificative imediate, în special în zona de profitabilitate. Suntem însă îndeajuns de solizi să abordăm această perioadă cu maturitate şi responsabilitate”, spune Bogdan Crăciunaş, director financiar al grupului TeraPlast.
Vânzările în afara României reprezintă 25,3% din cifra de afaceri consolidată în primele trei trimestre ale anului, comparativ cu 16,7% după primele nouă luni din 2023, atingând 172,4 milioane de lei. Volumele totale au crescut cu 49%, de la 56.671 tone în primele nouă luni din 2023, la 84.624 tone în aceeaşi perioadă din 2024, şi sunt cu 12% peste volumele înregistrate în întreg anul 2023.