Compania britanică de servicii software Endava şi-a reînnoit contractul de închiriere pentru spatii de birou, pentru încă cinci ani, în clădirea United Business Center, parte din dezvoltarea Iulius Mall Cluj. Tranzacţia intermediată de compania de consultanţă imobiliară Colliers vizează un spaţiu de birouri de 4.300 de metri pătraţi şi permite consolidarea echipei locale, precum şi continuarea expansiunii companiei în Cluj-Napoca.
”Endava îşi dorea o clădire care să îndeplinească anumite criterii în ceea ce priveşte locaţia, ecosistemul de servicii şi calitatea construcţiei. După o analiză atentă a pieţei, în care au fost evaluate mai multe locaţii, chiriaşul a decis că cea mai bună opţiune este să continue în locaţia existentă şi să consolideze colaborarea îndelungată cu IULIUS. Clujul, al doilea centru de business din România, după Capitală, se remarcă printr-o dinamică economică deosebită, cu o creştere neegalată nu doar la nivel naţional, ci şi în Uniunea Europeană. Această performanţă îi creşte atractivitatea. Oraşul a devenit <<cartierul general>> pentru mari jucători din IT şi tehnologie, atrăgând tot mai mult interesul investitorilor din sectorul imobiliar, pe măsură ce răspunde nevoii de expansiune”, a declarat George Didoiu, Director Î Tenant Services la Colliers.
În ultimii doi ani, reînnoirile de contracte au reprezentat o parte semnificativă din cererea de pe piaţă, în contextul în care multe companii au amânat deciziile legate de închirierea birourilor din cauza incertitudinilor legate de munca hibridă.
Portofoliul IULIUS include două mari proiecte de regenerare urbană, Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara, plus reţeaua naţională Iulius Mall (Iaşi, Cluj-Napoca, Suceava) şi 15 clădiri de birouri de clasa A (Iaşi – 7 clădiri United Business Center în Palas şi Palas Campus, Cluj-Napoca – 3 clădiri şi Timişoara – 4 clădiri).
”Apreciem în mod deosebit parteneriatul cu Endava, mai ales că este una dintre companiile care au ales birourile noastre din fiecare oraş în care am dezvoltat reţeaua UBC, la Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara.. Integrarea spaţiilor office cu cele comerciale şi de recreere, în ansambluri mixte, facilitează accesul angajaţilor la un micro-univers de servicii pe care aceştia ştim că le apreciază: de la opţiuni variate pentru masă şi socializare, facilităţi pentru sport şi entertainment, până la parcuri, hipermarket, servicii medicale şi servicii publice”, a declarat Silviu Băbţan, Office Buildings Manager United Business Center Cluj.
Aproximativ jumătate din tranzacţiile de închiriere semnate în prima jumătate a acestui an au fost reînnoiri. Pentru comparaţie, înainte de pandemie, reînnoirile de contracte reprezentau, în medie, 28% pe an, cu minime de 19% în 2011 şi 22% în 2019. Deşi munca în sistem hibrid nu a provocat „apocalipsa birourilor” preconizată în urmă cu câţiva ani, aceasta a determinat unele companii să reducă spaţiul de birouri.