Grupul TeraPlast a încheiat primul semestru al anului cu o cifră de afaceri de 428 milioane lei, în creştere cu 34%, şi pierderi de 6,6 milioane lei, pe fondul cheltuielilor nerecurente de 3,8 milioane de lei şi a ramp-up-ului accelerat al business-ului de folie stretch Opal, a anuntat compania.
În acord cu ţintele bugetate, grupul aşteaptă intrarea în teritoriu pozitiv a rezultatului net începând cu trimestrul al treilea. În S1, EBITDA a urcat cu 15%, la aproape 27 milioane de lei, pe fondul accelerării pieţei de instalaţii, precum şi a contribuţiei foliilor stretch Opal şi a achiziţiilor recente – Grupul Wolfgang Freiler (Polytech & Pro-Moulding) şi Palplast Moldova.
Marja EBITDA este de 6,3% în S1/2024 versus 7,3% în S1/2023, în uşoară diminuare din cauza presiunilor pe preţuri resimţite din piaţă şi a efortului de a creşte cotele de piaţă. În acelaşi timp, marja brută a depăşit 150 de milioane de lei, în creştere cu 29% faţă de S1/2023.
”Investiţiile recente în extinderea portofoliului de business-uri şi achiziţiile Grupului Wolfgang Freiler şi a Palplast Moldova, împreună cu creşterile organice au adus rezultate robuste în primul semestru din 2024 pentru Grupul TeraPlast. Acestea reflectă eficienţa strategiei de extindere şi întărire a afacerilor noastre. Suntem pe drumul cel bun spre a ne transforma dintr-un lider regional, în unul european, în acord cu viziunea noastră pe termen lung”, a afirmat Alexandru Stânean, director general al Grupului TeraPlast.