Danone România a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 1,09 miliarde lei, în creştere cu 18%, şi un profit de 68,4 milioane lei, cu 6% peste nivelul din 2022, a anuntat producătorul de lactate. Compania, prezentă de 25 de ani în România, foloseşte exclusiv lapte românesc pentru productia locală şi are exporturi în 14 ţări.
”În aceşti 25 de ani, Danone România a crescut şi s-a dezvoltat alături de generatii de consumatori şi partenerii săi, demonstrând implicarea faţă de calitate, inovatie şi responsabilitate socială. Portofoliul nostru s-a diversificat, dar am ramas fideli cerinţelor unui stil de viaţă sănătos şi modern. Astazi suntem prezenţi în România cu produse lactate proaspete, produse pe bază de plante, sub marca Alpro, dar oferim şi produse alimentare pentru bebeluşi şi nutriţie specializată, sub mărcile Aptamil, Milupa şi Forticare, oferind soluţii nutritive adaptate nevoilor specifice”, a declarat Adrian Pascu, Vice President Sales Danone Central East Europe & General Manager Ukraine.
Danone a intrat în România în 1996, odată cu preluarea şi modernizarea fabricii de lactate Mioriţa din Bucureşti. În 1999, Danone a introdus primele iaurturi produse în fabrica din Bucureşti. Investitiile totale în aceaastă unitatea se ridică la 100 milioane euro, fabrica din Bucureşti fiind cea mai performantă unitate Danone din Europa, cu o capacitate de producţie de 75.000 de tone de iaurt anual. Zilnic, fabrica produce 1 milion de iaurturi cu lapte românesc sub brandurile Activia, Casa Bună, Cremosso, Danone, Danonino, Delicios şi YoPRO. Compania procesează anual peste 60.000 tone de lapte.