Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Profi a finalizat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 12,9 mld. lei, cu 11% mai mare decât în 2022. Avansul este la jumătate faţă de cel din 2022 versus 2021, dar vine într-o perioadă în care compania a frânat expansiunea şi inflaţia a scăzut.
Anul trecut, Profi a deschis şi remodelat 160 de magazine, dintre care 87 sunt unităţi noi. Numărul este de 2-3 ori mai mic decât anterior.
Profi a inaugurat anul trecut mai puţine magazine dat fiind că businessul a fost vândut de fondul MidEuropa către Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, în schimbul sumei de 1,3 mld. euro. Acordul e momentan pe masa Consiliului Concurenţei. În mod normal, în perioade premergătoare şi postmergătoare unei tranzacţii, investiţiile sunt puse pe pauză. Compania a rămas pe pierderi, de 213 mil. lei, uşor mai mici decât în 2022, când au fost de 286 mil. lei.