Solina România, cel mai mare producător de ingrediente pentru industria alimentară, a avut în 2023 o cifră de afaceri de 280 de milioane de lei, mai mare cu 40% faţă de anul precedent, potrivit Ziarului Financiar.
”Contracţia consumului s-a resimţit în 2023, ca efect al scăderii puterii de cumpărare a populaţiei. Începutul anului 2024 nu este nici el prea încurajator din acest punct de vedere. Compensăm prin dezvoltarea portofoliului de produse şi clienţi”, a declarat Ciprian Grădinariu, country manager al companiei, citat de ZF. Producătorul a investit în 2021 în construirea de la zero a unei fabrici în Alba Iulia, după ce anterior unitatea de producţie de lângă Alba Iulia a companiei a ars.
Solina Phoenix, aşa cum este denumită fabrica nou construită, are trei unităţi separate, special create pentru producţia soluţiilor uscate, producţia soluţiilor umede (sosuri, marinade) şi procesarea condimentelor, conform informaţiilor oferite anterior de reprezentanţii companiei.
Noua facilitate de producţie a crescut capacitatea de producţie de la 800 de tone/an, până la 1.200 de tone pe an, conform ultimelor date transmise de companie. În 2022, compania a avut un budget de investiţii de peste 11 milioane de lei.