Mihai Neagu, CEO, Perla Harghitei şi Apemin Tuşnad, două dintre cele mai mari companii din sectorul apelor minerale naturale, spune că anul acesta grupul mizează pe un avans de două cifre la nivel de volume şi continuă planul de investiţii multianual, care include un buget de 40 milioane de euro pentru Perla Harghitei şi 10 millioane euro pentru Apemin Tuşnad, potrivit Ziarului Financiar
”În ceea ce priveşte compania Apemin Tuşnad, parte din investiţia planificată a fost deja utilizată pentru dublarea capacităţii de depozitare, urmând implementarea unei noi linii de îmbuteliere. La Perla Harghitei, în primul trimestru al anului 2024 se finalizează implementarea unei noi linii de deferizare – o investiţie de aproximativ şase milioane de euro”, a declarat Mihai Neagu, citat de ZF.
El s-a alăturat grupului august anul trecut, având o experienţă de peste 25 de ani în industria bunurilor de larg consum. Perla Harghitei şi Apemin Tuşnad sunt două companii cu tradiţie pe piaţa apelor minerale, fiind controlate de Kurkó Gyárfás, conform datelor publice. Perla Harghitei este cea mai mare companie dintre cele două, având în 2023 o cifră de afaceri de 130 de milioane de lei, în timp ce Apemin Tuşnad a avut circa 90 de milioane de lei, conform estimărilor companiei. Apemin Tuşnad are în portofoliu brandurile Tuşnad, Artesia şi Izvorul Ascuns, în timp ce Perla Harghitei îmbuteliază brandurile Perla Harghitei, Tiva Harghita.
”Dacă ne uităm la oportunităţile de creştere, mizăm pe segmentarea noastră, diferită faţă dnt. La noi, apa minerală naturală plată reprezintă 40% din vânzări, iar grupul are o cotă de piaţă de 9%, în timp ce în segmentul de apă carbonatată, avem 19%. Pe segmentul de apă minerală parţial carbonatată, suntem numărul unu”.
Pentru 2023, compania estima un plus de 15-20% pentru Apemin Tuşnad, la nivel de volume, în timp ce pentru Perla Harghitei un plus 15%, faţă de anul 2022. Mihai Neagu adaugă că, în categoria apelor minerale, una extrem de fragmentată, cu multe tipuri de apă şi mulţi jucători, grupul se situează în top patru, din punct de vedere al volumului.