Producătorul şi distribuitorul de cosmetice şi alte bunuri de larg consum Sarantis, deţinut de grupul cu acelaşi nume din Grecia, a ajuns la 531 de milioane de lei cifră de afaceri în România în 2023, după un avans de aproximativ 15% faţă de anul anterior, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Nici profitul nu a stat pe loc, majorându-se cu 53%, în vreme ce numărul de angajaţi a urcat uşor, la 185, dar încă sub nivelul din anii 2018-2020, când trecea de 200. România este una dintre pieţele principale pentru grupul Sarantis, care realizează exporturi în 50 de ţări, având însă subsidiare doar în douăsprezece, conform site-ului propriu. Piaţa locală contribuie cu 15,5% la totalul businessului grupului elen, potrivit celor mai recente date.
După cifra de afaceri, Sarantis este unul dintre cei mai mari jucători din piaţa de distribuţie de cosmetice din România, concurând cu alţi giganţi străini precum L’Oréal, Beiersdorf (Nivea) şi Colgate-Palmolive. Pe aceeaşi piaţă activează şi producători autohtoni precum Farmec Cluj şi Cosmetic Plant.