Grupul BCR a înregistrat în primul trimestru al anului 2024 un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de euro), în creştere cu 10,1% faţă de perioada similară din 2023, pe fondul unei performanţe operaţionale îmbunătăţite, susţinută de un volum mai mare de afaceri cu clienţii.
Rezultatul operaţional s-a îmbunătăţit cu 20,3%, până la 918 milioane de lei (185 milioane de euro), în conditiile în care veniturile oprationale s-au majorat cu 13,5%, la 1,42 miliarde lei (286 milioane de euro), ca urmare a creşterii veniturilor nete din dobânzi şi din comisioane.
Venitul net din dobânzi a crescut cu 17,1%, până la 1,03 miliarde de lei (208 milioane de euro), determinat de un volum mai mare de business împreună cu un volum mai mare de active financiare. Venitul net din comisioane s-a majorat cu 15,4%, la 254 milioane de lei (51 milioane de euro), ca urmare a veniturilor din comisioane mai mari din asigurări, mentenanţă, cât şi dintr-un volum mai mare de plăţi cu şi fără numerar.
”În 2024, continuăm să dezvoltăm un model de business bancar ancorat în prosperitate, rezultat din alegerile financiare inteligente. Acest model are la bază înţelegerea nevoilor oamenilor şi finanţarea economiei reale. De altfel, primul trimestru a însemnat pregătirea şi lansarea campaniei Alege bine pentru tine, care este un răspuns concret la interacţiunile pe care le avem cu clienţii zi de zi: fie că vorbim despre cei peste 675.000 de oameni care au trecut prin Şcoala de Bani sau cei peste 513.000 care au construit un plan financiar personalizat în cadrul sesiunilor de Financial Coaching. Oferta BCR a fost creată alături de ei şi asigură soluţii financiare inteligente în toate aspectele – de la dobânzi competitive, eficientizarea costurilor asociate creditului şi bani înapoi la cumpărături, împreună cu un portofoliu amplu de produse de economisire şi investiţii”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.