Producătorul de cosmetice Farmec din Cluj şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu circa 20%, până la 358 de milioane de lei (peste 71 mil. euro), avansul fiind susţinut de intrarea pe noi segmente de piaţă, de extinderea reţelei de magazine proprii şi de investiţiile în producţie. Din punctul de vedere al businessului, este cel mai bun an pentru compania autohtonă.
Mai mult, avansul este de patru ori mai alert decât în 2022 (versus anul anterior), iar asta pe o piaţă unde consumul rămâne prudent, românii fiind atenţi la modul în care îşi cheltuie banii din cauza inflaţiei în continuare ridicate.
”Cel mai important rezultat din 2023 rămâne atragerea de noi segmente de public, în mod special din rândul consumatorilor tineri. Strategia noastră este aceea de a-i fideliza, motiv pentru care vom continua, şi anul acesta, să lansăm produse inovative (…). Primul pas în acest sens va fi relansarea gamei Gerovital Plant”, spune Mircea Turdean, directorul general al Farmec.
Compania din Cluj are în portofoliu atât produse de îngrijire personală şi articole de machiaj, cât şi bunuri de curăţenie, acestea din urmă sub mărcile Nufăr şi Triumf. Oficialii Farmec spun că vânzările au crescut pe toate segmentele.
Produsele companiei clujene sunt vândute prin mai multe canale, de la comerţul modern şi tradiţional la online şi export. Cel mai important canal este însă reţeaua proprie de magazine care numără aproape 30 de unităţi – 11 sub brandul Farmec şi 18 sub Gerovital. Acestora li se adaugă şi două francize. În 2023 au fost deschise două unităţi, iar pentru acest an sunt bugetate cinci. Două magazine au fost deja inaugurate în Cluj şi Galaţi, urmând altele în Piteşti şi Sibiu.