Distribuitorul de instalaţii şi echipamente electrice Promelek XXI din Cluj-Napoca, parte a grupului spaniol Elektra, a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de aproximativ 44 mil. euro (218 mil. lei), în creştere cu 10% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de 40 mil. euro (circa 200 mil. lei).
Creşterea businessului în 2023 a fost susţinută de cererea tot mai mare pentru proiecte şi soluţii de energie verde, dar şi de modernizarea sistemelor de instalaţii electrice în spitale şi unităţi de învăţământ prin programele PNRR. Anul trecut, compania şi-a majorat businessul şi pe segmentul e-commerce, raportând o creştere cu 13% a vânzărilor realizate prin platforma online proprie destinată clienţilor B2B.
”Într-un context caracterizat de incertitudine, evoluţia businessului companiei noastre în anul 2023 a fost marcată de adaptabilitate şi rezilienţă. Schimbările semnificative din piaţă şi din canalele tradiţionale de vânzare ne-au determinat să ne reevaluăm şi să adaptăm strategiile pentru a răspunde noilor condiţii”, a declarat Károly Nagy, director general Promelek XXI.
Promelek XXI dispune de o reţea de aproximativ 2.000 de parteneri din toate zonele ţării, atât vânzători specializaţi, instalatori şi marile lanţuri de magazine. Aproape jumătate din business-ul companiei este realizat prin segmentul de proiecte – 45%, în timp ce divizia de distribuţie aduce un procent similar, iar cea de producţie şi echipare de tablouri electrice însumează aproximativ 10% din totalul business-ului. Oficialii companiei estimează pentru 2024 o creştere de 20% a profitului operaţional şi păstrarea ratei de profitabilitate din 2023 şi în acest an.
Promelek XXI şi-a început activitatea în 1996, în Cluj-Napoca, sub denumirea Promod, oferind soluţii complete pentru instalaţii electrice de joasă şi medie tensiune, servicii tehnico-comerciale şi logistice. Din anul 2011 Promod a devenit parte a grupului Elektra din Spania, unul dintre jucătorii importanţi pe piaţa internaţională de instalaţii şi echipamente electrice. În 2016, a trecut printr-un amplu proces de rebranding şi a devenit Promelek XXI.
Compania colaborează cu peste 2.000 de parteneri din toate zonele ţării, printre care vânzători specializaţi de electrice, instalatori şi grupuri de instalatori, precum şi marile lanţuri de magazine DIY, hyper şi supermarketuri din România: Leroy Merlin România, BricoDepot, Hornbach, Carrefour, Cora Hypermarché, Metro Cash&Carry, Selgros, Auchan, Emag, Altex etc. Compania este deţinută în proporţie de 77,6%, de grupul Elektra, în timp ce 19,4% este în proprietatea co-fondatorului companiei, Károly Nagy, iar 3% este deţinută de Remus Haţegan, director executiv.