Naratix, companie fondată recent de şase români, a dezvoltat şi lansat pe piaţă cinci roboţi, bazaţi pe inteligenţă artificială (AI), pe care îşi propune să îi implementeze în peste 2.500 de magazine online, până la final de an, au transmis reprezentanţii companiei. Roboţii au fost dezvoltaţi în aproximativ 12 luni, cu o investiţie de 350.000 euro.
”Am început prin a rezolva problema datelor despre produse din catalog, fiind o nevoie mare în piaţa de e-commerce, atât de mare încât roboţii au început să fie achiziţionaţi încă din perioada de dezvoltare şi de testare, înainte să îi lansăm oficial. Nevoia de roboţi pe bază de AI care să crească eficienţa în activitatea companiilor este infinită în România şi în lume deopotrivă, fapt pentru care am dezvoltat cei cinci roboţi în timp ce cercetam dezvoltarea lor. S-a întâmplat acest lucru pentru că AI-ul evoluează şi se răspândeşte extrem de repede şi nu există alte variante decât ‘să construim paraşuta după ce am sărit din avion’. Ideea business-ului Naratix şi dezvoltarea unor roboţi care să rezolve o serie de probleme în industria e-commerce a apărut încă din pandemie, când am condus mai multe proiecte de digitizare pentru branduri mari de e-commerce, unele chiar locale, din România. Atunci am descoperit dificultatea, costurile exagerate, precum şi importanţa cataloagelor de e-commerce. Noi vedem introducerea AI-ului în e-commerce similară cu introducerea motorului cu abur sau crearea liniei de asamblare. Este a patra revoluţie industrială şi va permite unor branduri să scaleze într-un mod fără precedent şi să îşi reinventeze complet anumite operaţiuni într-un timp foarte scurt”, a spus Cristian Orăşanu, co-fondator Naratix.
Fondatorii Naratix au încheiat deja parteneriate cu unele dintre cele mai importante platforme de e-commerce (Go-Mag, ContentSpeed) prezente în România, precum şi cu unele dintre cele mai mari agenţii marketing digital şi SEO specializate în e-commerce (DWF, Data Revolt Agency).
Practic, roboţii au rol de brand manager, engagement manager, data engineer, agent de vânzări şi influencer. Aceştia au fost dezvoltaţi de fondatorii companiei Naratix – şase tineri cu vârste între 29 ani şi 36 ani, Ionuţ Avram, Marius Drenea, Stelian Mustea, Vladin Grebeniţă, Cristian Orăşanu şi Alina Orăşanu, cu experienţă în IT, business development, machine learning, cybersecurity, marketing, vânzări şi psihologie.
În funcţie de specificul brandului, roboţii dezvoltaţi de Naratix au o serie de avantaje pentru magazinele online, printre care scăderea costurilor de documentare şi listare cu până la 97%, dar şi automatizarea proceselor manuale, ducând la o eficientizare (rapiditate) a proceselor de catalogare de cel puţin cinci ori, arată sursa citată anterior.