Tucano, o reţea de cafenele de specialitate a cărei poveste a început să se scrie la Chişinău acum 12 ani, a închis anul trecut cu 50 de unităţi şi cu vânzări cumulate de 17 milioane de euro, spun oficialii companiei.
În total, în 2023, reţeaua a inaugurat opt unităţi, iar expansiunea continuă. Compania mizează pe dezvoltarea în sistem de franciză, având însă şi o serie de unităţi proprii în Republica Moldova şi România. De altfel, România este principala ţară pentru brand, cu peste 35 de unităţi.
Reţeaua e activă în România, Republica Moldova, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Germania, Kazahstan şi Kîrgîzstan. Tucano mizează pe expansiune şi în 2024, principalele pieţe pe care îşi concentrează atenţia fiind România, Germania şi Emiratele Arabe Unite, urmând alte deschideri.
Tucano are mai multe formate. Cel clasic ajunge la 100-120 mp, iar investiţia e de 150.000 de euro. În mall pot fi şi spaţii mai compacte, iar investiţia într-un metru pătrat este de 1.200 euro. Recuperarea investiţiei în cazul unei cafenele Tucano se face în circa 36 de luni, dar exact cifrele diferă în funcţie de format, de zonă, de chirie. Tucano a pornit cu o unitate, iar ulterior s-au deschis în Chişinău alte trei.