Reţeaua de restaurante ”La Mama” vrea să reia expansiunea în acest an şi să deschidă două noi locatii, cu investitii de 2 milioane euro, în paralel cu creşterea numărului de angajati cu circa 100 de persoane, noua politică a lantului fiind să se orienteze spre fortă de muncă locală şi să renunte la muncitorii asiatici.
”Astăzi oamenii îşi înţeleg mult mai bine jobul. Faci cu mai puţini oameni ceea ce făceai în trecut, pentru că angajaţii s-au educat. În restaurantele noastre am decis acum câteva luni să luăm oameni doar din piaţa românească. Dacă nu dăm şanse forţei de muncă din România, va pleca afară şi ne vom plânge că pleacă. Trebuie să dăm şanse şi să fim atractivi pentru cei care se gândesc să plece afară. Pentru noile locaţii pe care urmează să le deschidem, vom avea nevoie de aproximativ 100 de angajaţi. Pentru aceasta, colaborăm cu Şcolile de meserii şi angajăm şi persoane cu dizabilităţi, pentru că trebuie să întoarcem comunităţii binele pe care îl primim”, a spus Cătălin Mahu.
În 2023, lantul a raportat o creştere de 15% a cifrei de afaceri. Compania Trotter Restaurant, care administrează businessul, a închis anul 2022, ultimul pentru care există date publice, cu afaceri de 22,7 mil. lei, cel mai ridicat nivel de după 2015.
”Preţurile noastre au crescut cu mai puţin decât cele la materia primă. Să nu uităm că preţul uleiului s-a dus de la trei lei la nouă lei. Noi, în industria de restaurante, am fost nevoiţi să fim tampon între aceste scumpiri şi clienţi. În lanţul nostru schimbăm preţurile de două ori pe an. Dacă le-am stabilit în martie, până în septembrie nu m-am atins de ele, indiferent ce s-a întâmplat. În perioada aceasta, le-am majorat între 20 şi 40%”, a declarat Cătălin Mahu.