Anul 2023 a fost unul bun pentru piaţa turistică, iar segmentul de business travel a reuşit să îşi reia drumul ascendent. Lucia Morariu, fondatoarea şi proprietara agenţiei de turism Eximtur, spune că anul 2023 a fost primul de după pandemie în care călătoriile în scopuri de business au avut o creştere constantă pe întreg anul.
”Piaţa turistică este în revenire, atât pentru leisure, cât şi pentru business travel. Se poate spune că 2023 a fost primul an după pandemie în care călătoriile business travel au fost în creştere constantă pe întreg parcursul anului. Plecările pe destinaţii externe au fost în creştere constantă şi dominate de pachetele charter, iar dintre destinaţiile româneşti s-a remarcat cererea crescută pentru staţiunile balneare, hotelurile cu spa şi vizitarea oraselor turistice consacrate”, spune Lucia Morariu, citată de Ziarul Financiar.
Compania Eximtur a fost înfiinţată în 1993, iar, în prezent, are 12 agenţii proprii, dintre care şase sunt în sistem de franciză. Agenţia are un portofoliu de destinaţii format atât din vacanţe în România, cât şi în afara ţării.
Pentru anul acesta, antreprenoarea se aşteaptă la un volum de vânzări de circa 48 de milioane de euro, o creştere de 20% faţă de anul anterior. În acest an, călătoriile de tip leisure au generat 63% din vânzări, iar segmentul de călătorii de afaceri a reprezentat 36% din totalul vânzărilor. În termeni de destinaţii, staţiunile din România au generat 50% din vȃnzări, destinaţiile externe şi vânzările de bilete de avion au contribuit ȋn egală măsură, cu cȃte 25%.
Pe plan local, cea mai solicitată destinaţie a fost Băile Felix, căreia i se alătură şi alte staţiuni balneare, montane şi de pe litoral. În ceea ce priveşte destinaţiile externe, turiştii români au preferat să îşi facă vacanţele în Grecia, Turcia, Spania, Cipru, Tunisia şi Italia. Pentru anul viitor, proprietara agenţiei îşi propune o creştere de 10% a volumul de vânzări.