Retailerul german Kaufland și-a bugetat în anul financiar 2022 (martie 2022-februarie 2023), investiții de 15 milioane euro pentru dotarea cu panouri fotovoltaice a 62 de magazine și două centre logistice.
În 2022, retailerul german Kaufland a investit 6,4 milioane de euro pentru a echipa 31 de magazine cu panouri fotovoltaice ce produc 7.966 kWp putere instalată, iar planul pentru 2023 este de a implementa alte 75 de instalații fotovoltaice, se arată în cel mai recent raport de sustenabilitate Kaufland România, aferent anului financiar 2022, cuprins în perioada martie 2022-februarie 2023. Bugetul setat în 2022 pentru producția de energie din surse proprii se cifrează la 15 milioane de euro.
”În anul 2022, am continuat să investim în energie regenerabilă și a fost planificată o investiție de 15 milioane de euro pentru a dota 62 de magazine și două centre logistice cu peste 39.900 de panouri fotovoltaice. În 2022, am echipat cu panouri fotovoltaice cu o putere instalată de 7.966 kWp 31 de magazine, la un cost de aproximativ 6,4 milioane de euro. Pentru anul 2023 ne propunem să implementăm 75 de instalații fotovoltaice”, se arată în raportul menționat.
La finalul anului financiar 2022 ( martie 2021-februarie 2022), compania a dotat cu panouri un centru logistic și șase magazine, puterea instalată a acestora fiind de 2.458 kWP. În 2022, Kaufland a consumat 261,293.6 MWh din care 98,8% din resurse regenerabile. Peste 2.163 de MWh au fost produse din surse proprii față de 1,919.5 MWh cu un an în urmă.
”Energie electrică consumată din surse neregenerabile provine din consumul din magazine (2.487,3 MWh), înainte de deschiderea acestora, parte din consumul birourilor a ministrative (172 MWh) și o parte din consumul din depozite (445,7 MWh)”, explică retailerul care deține un sistem de management al energiei care înregistrează și analizează indicatori cheie pentru toate sursele de energie relevante. Astfel, compania poate identifica și exploata diverse soluții prin care să economisească energie. Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 173 de magazine în România.