Producătorul de miere Apidava din judetul Alba, afacere fondată în urmă cu 25 de ani de Victor Mateş, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 42 milioane lei, în creştere cu 37%, şi un profit net de 3 milioane lei, potrivit datelor publicate de Ministerul de Finante.
”Fondatorul este tatăl meu, prezent încă în companie. Acum lucrăm în familie, inclusiv cu sotul meu, care a preluat o firmă-soră, dar şi sora mea. Tatăl meu a fost şi este cel mai curajos. El este locomotiva companiei. Mereu îi spunem dl Mateş. El a fost profesor anterior şi mereu am crescut auzind copiii spunându-i aşa”, povesteşte Alina Ochiş Mateş, sales&marketing manager Apidava, citata de Ziarul Finaciar.
Afacerea a pornit în 1992 cu 20 de stupi, ca un hobby pentru Victor Mateş, care era atunci profesor de fizică. După finalizarea facultătii, Alina Ochiş Mateş s-a implicat activ în businessul familiei, fiind unul dintre initiatorii rebrandingului companiei, început în 2007, o decizie care a contat mult în evolutia ulterioară a firmei. Anterior, compania se numea ApisProd, iar noul brand a apărut în urma colaborării cu firma de consultantă Brandient, detinută de Aneta Bogdan.
Apidava procesează circa 2.000-2.300 de tone de miere pe an şi are capacităţi de depozitare cuprinse între 1.000 şi 1.600 de tone. Circa 70% din mierea pe care o cumpără Apidava într-un an obişnuit provine din România, restul fiind din alte ţări. Anul trecut, jumătate din cifra de afaceri a companiei a fost reprezentată de miere vrac, la butoi.