Retailerul electro-IT Altex, controlat de antreprenorul Dan Ostahie, a deschis în acest an zece magazine în proprietate, ajungând la o reţea de 130 de unităţi offline sub brandurile Altex şi Media Galaxy. Acestora li se adaugă şi două magazine online, câte unul pentru fiecare marcă.
”Am deschis 10 magazine noi în proprietate şi vrem să continuăm şi în 2024 cu această strategie”, explică Edvin Abdulachim, director comercial al Altex. El nu oferă detalii despre eventualele închideri.
La finalul lui 2022, grupul a lansat şi propriul marketplace. Executivul adaugă că inaugurarea unui magazin fizic într-un oraş nou pe harta Altex înseamnă şi creşterea vânzărilor din online pentru că astfel clienţii prind încredere în brand. Anul trecut, ultimul an pentru care există date publice, Altex România a raportat afaceri de 6,5 mld. lei (1,3 mld. euro), plus 12%. Pentru 2023, creşterea estimată e mai temperată, 7-10%.
”Anul acesta, creşterea va veni în primul rând din deschideri. Cele mai multe inaugurări au fost pe final de an, dar aceste magazine prind lunile noiembrie şi decembrie şi vor contribui la vânzări. Un alt factor care va pune umărul la evoluţia vânzărilor îl reprezintă serviciile”, spune Raul Filip, directorul de achiziţii al Altex.