Grupul francez Carrefour, prezent pe plan local cu peste 410 de magazine sub mai multe formate, dar şi cu operaţiuni online, a obţinut în trimestrul al treilea vânzări brute (cu TVA) de 706 mil. euro, cu 5,2% mai mari decât în aceeaşi perioadă din 2022. Avansul e al doilea cel mai mare dintre pieţele europene mari, după Belgia (5,7%), dar înainte de Spania, Italia sau Polonia.
”În România, vedem o evoluţie pozitivă (positive momentul – trad.) pe fondul creşterii traficului din magazine, conform companiei. Totuşi avansul este aproape la jumătate faţă de inflaţie, semn că în volume există scăderi în continuare şi că românii sunt prudenţi în achiziţii. Rezultatele din cel de-al treilea trimestru reflectă capacitatea Carrefour România de a-şi adapta modelul de business şi de a acţiona într-un context european provocator. Ne menţinem angajamentul pe plan local de a proteja puterea de cumpărare a românilor, prin promoţii şi campanii personalizate. Intensificarea traficului în cele peste 410 magazine multiformat din ţară ne dă încredere că suntem bine poziţionaţi în regiune, pentru o creştere accelerată”, spune Régis Moratin, CFO Carrefour România.
La nivelul primelor nouă luni din an, vânzările brute (cu TVA) ale grupului francez în România au sărit de 2 mld. euro. Like for like (fără a se ţine cont de expansiune), există o creştere de 7,9%, a doua cea mai mare dintre pieţele europene după cea din Belgia.
Local, francezii aveau la final de septembrie 44 de hipermarketuri, 190 de supermarketuri, 151 de magazine de proximitate şi 28 de unităţi soft discount (Supeco). La nivel mondial sunt peste 14.000 de magazine sub mai multe formate, deschise în peste 40 de ţări.