Retailerul german Kaufland ţinteşte să atingă borna de 200 de hipermarketuri pe piaţa locală până în 2025, de la 171 de unităţi în prezent, ritmul de dezvoltare fiind unul constant, cu cel puţin zece deschideri noi inaugurate în fiecare an, potrivit oficialilor companiei.
Kaufland a intrat în România în 2005, când a deschis primele trei magazine. Apoi, în fiecare din anii care au urmat, compania a continuat să inaugureze hipermarketuri cu preţuri mici. Numărul deschiderilor a variat de la 3 la 14. În anul calendaristic 2022, Kaufland România a deschis 16 magazine noi, ajungând la o reţea de 160 de hipermarketuri. Acesta este cel mai alert ritm de expansiune de după 2014. Singurii ani din istoria Kaufland în România când au fost deschise mai multe unităţi au fost cei de început, 2006 şi 2007.
”De la primul magazin deschis în 2005, în cartierul Colentina din Bucureşti, şi o echipă de 500 de angajaţi, Kaufland România a ajuns astăzi la o reţea de 171 de magazine în 95 de localităţi şi o echipă de 17.000 de angajaţi”, spun oficialii companiei.
În ultimii cinci ani, Kaufland a înregistrat o creştere economică continuă, de 10,7%, în termeni de CAGR. Contribuţia Kaufland la economia naţională s-a menţinut constantă, reprezentând anual aproape 1% din PIB-ul României, iar valoarea adăugată brută totală (VAB) directă a fost de aproximativ 2,5 miliarde euro, arată o analiză realizată de compania de audit şi consultanţă KPMG.
Potrivit acesteia, în ultimii cinci ani, Kaufland România a contribuit la bugetul de stat cu aproximativ 1 miliard de euro reprezentând taxe plătite la buget şi impozitele aferente salariilor angajaţilor. Ponderea locurilor de muncă generate de Kaufland în economia naţională a înregistrat o creştere constantă, de la 1,1% în 2018, la 1,7% în 2022. În anul financiar 2022, Kaufland a susţinut în total (direct, indirect şi indus) peste 90.900 de locuri de muncă prin activitatea desfăşurată în România, cu 65% mai mult faţă de anul 2018.
Colaborarea cu furnizorii locali a rămas o prioritate pentru Kaufland, cheltuielile alocate acestora ajungând la 2,4 miliarde euro în 2022. În ultimii cinci ani, compania a urmărit strategic creşterea constantă, având anual peste 80% furnizori autohtoni din totalul partenerilor. În 2022, din cheltuielile totale cu furnizorii, peste 82% reprezintă cheltuielile cu furnizorii din România. Investiţiile în proiecte de CSR au crescut an de an, de la 6,6 milioane euro în 2018, la peste 9 milioane euro în 2022.
”Suntem un partener, un angajator responsabil şi un susţinător activ al comunităţilor în care operăm. Mândria şi încrederea pe care le avem în echipa noastră, în partenerii noştri şi în clienţii noştri ne inspiră să investim continuu într-un viitor mai bun şi să creştem împreună”, spune Marco Hoessl, CEO Kaufland România şi Republica Moldova.
Retailerul german a trecut anul trecut de borna de 16 miliarde de lei (3,2 mld. euro) cifră de afaceri în România, după o creştere de 15% comparativ cu anul precedent, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Compania a raportat un profit de 884,3 milioane de lei, în uşoară scădere faţă de anul anterior, în vreme ce numărul mediu de angajaţi a crescut cu peste 300, ajungând la 13.827 de oameni. Compania se numără printre cei mai mari jucători de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 ţări, 148.000 de angajaţi şi o reţea de 171 de magazine în România.