Consiliul Concurenţei a aprobat tranzacţia prin care grupul francez Carrefour cumpără operaţiunile retailerului Cora în România. Astfel, achiziţia urmează să fie finalizată în următoarele săptămâni, anunţă oficialii Carrefour. Concurenţa şi-a dat acordul – fără condiţionări şi reguli – la circa şase luni de la anunţul dealului ce a vizat cele zece hipermarketuri şi alte câteva magazine de proximitate modernă sub brandul Cora.
Cora a închis 2022 cu afaceri de 1,51 mld. lei, cu 2,3% mai mici decât în 2021, fiind singurul retailer pe minus într-un an cu inflaţia record, scumpirile ţinând businessul reţelelor de magazine pe plus. De partea cealaltă, Carrefour a obţinut local în 2022 vânzări cumulate (pe mai multe entităţi) de 15 mld. lei, plus 12,6%. Compania are local circa 410 de magazine sub mai multe formate, precum hipermarketuri, supermarketuri, proximitate şi discount. Acestora li se adaugă operaţiunile online.
Pentru piaţa de retail alimentar, dealul dintre Carrefour şi Cora este una dintre cele mai mari tranzacţii din ultimii ani. Odată cu această mutare, Cora iese din România.