Profi intră pe piaţa lactatelor cu o nouă marcă privată, Lăptăria Amu, şi speră ca aceasta să ajungă la peste 10% din vânzările de profil ale reţelei în unu-doi ani.
”Ne construim oferta de lactate Profi pe două segmente: gama de preţ entry level, sub brandul Proxi, şi a doua gamă de preţ (poziţionată mai sus – n. red.), sub noua marcă, Lăptăria Amu”, spune Alina Ciobanu, manager achiziţii lactate în cadrul Profi, un retailer cu peste 1.600 de magazine de tip supermarket sau proximitate modernă.
Primele articole sub această marcă – mai exact laptele UHT cu 1,5% grăsime şi cel cu 3,5% grăsime – au fost puse pe piaţă în februarie 2023. Au urmat apoi laptele proaspăt (cu 1,5%, respectiv 3,5%), kefirul, sana, laptele bătut şi brânza topită (trei produse).
Decizia Profi de a pune pe piaţă o nouă marcă privată vine într-o perioadă în care inflaţia mănâncă din puterea de cumpărare a românilor. Pe segmentul lactatelor, mărcile private ale tuturor retailerilor au ajuns deja să aibă o cotă de piaţă de 24%, potrivit companiei de cercetare RetailZoom. Mai exact, din 10 lei cheltuiţi pe lapte, iaurt sau brânză, 2,4 lei – adică aproape un sfert – merg către produse ce poartă o marcă privată, indiferent care ar fi aceasta.