12.6 C
Cluj-Napoca
sâmbătă, octombrie 12, 2024
Google search engine
AcasăANUNȚURISchaeffler și VDL Groep colaborează pentru dezvoltarea vehiculelor navetă autonome

Schaeffler și VDL Groep colaborează pentru dezvoltarea vehiculelor navetă autonome

Schaeffler și VDL Groep explorează împreună dezvoltarea și producția unei noi generații de vehiculele navetă autonome pentru transportul public. Cele două companii de familie au prezentat un prim exemplu demonstrativ, precum și toată tehnologia relevantă de electrificare și direcție auto la expoziția IAA Mobility din München. Inițiatorii intenționează să combine competențele tehnologice și expertiza în ingineria sistemelor, dezvoltare, producție și transportul public. Pentru acest concept de mobilitate progresiv și inovator, Schaeffler și VDL Groep vor colabora cu Mobileye, care va furniza vehiculele navetă cu sisteme de conducere autonome. Cei doi parteneri sunt în prezent în discuții cu autoritățile și operatorii de transport în comun pentru a începe proiectul pilot. Conform Roadmap-ului, testarea vehiculelor pe șosele va fi cel mai probabil posibilă începând cu anul 2025.

La nivel global, în prezent conceptul de mobilitate este în proces de redefinire. Multe zone metropolitane extind gama de opțiuni pentru transport cu concepte alternative, pentru a furniza o mobilitate mai sustenabilă și accesibilă. Companiile de transport în comun explorează din ce în ce mai mult sistemele de conducere autonome, creșterea volumelor în trafic chiar și în contextul lipsei de șoferi. În special în orele de vârf, vehiculele mai mari ar putea fi înlocuite progresiv de vehicule mai mici, autonome, bazate pe servicii la cerere, care reprezintă o soluție perfectă pentru a face transportul public local fără emisii și cu zgomot redus. Vehiculele navetă autonome pot fi comandate de consumatori prin intermediul unei aplicații și sunt setate să schimbe transportul public în următorii ani. Se așteaptă ca cererea pentru serviciile de navetă autonome să crească în următorii ani, în special în multe orașe mari din Europa, America de Nord și anumite părți ale Asiei până la sfârșitul acestui secol. Cooperarea strategică preconizată între Schaeffler și VDL subliniază importanța implicării în aceste dezvoltări încă de la început. Împreună, ambele companii își propun să accelereze dezvoltarea vehiculelor navetă autonome care pot fi fabricate la scară comercială

Klaus Rosenfeld, CEO Schaeffler AG, afirmă: „Vehiculele navetă autonome vor deveni elemente integrale ale ecosistemelor moderne de mobilitate. Acestea vor transporta oamenii în siguranță, rapid și ușor din punctul A în punctul B și vor crește accesibilitatea mobilității pentru toți cei care trăiesc în orașe și în zonele rurale. La Schaeffler, dorim să sprijinim această dezvoltare cu ingineria unor sisteme de top și tehnologie auto inovatoare într-un mod sustenabil. Acest obiectiv se realizează cel mai bine cu parteneri puternici. Suntem mai mult decât bucuroși să colaborăm cu VDL Groep și Mobileye.”

Willem van der Leegte, Președinte și CEO VDL Groep, afirmă: „Vehiculele navetă autonome vor juca un rol important în nevoile noastre viitoare de mobilitate. Acest concept de vehicul se integrează perfect în soluția noastră extinsă de mobilitate, care acoperă designul, electrificarea, conectivitatea, autonomia și serviciile. Desigur, această cooperare planificată este și o oportunitate fantastică pentru a fi pionieri și inovatori alături de partenerii noștri de încredere, Schaeffler și Mobileye.”

VDL Groep se distinge ca un inovator în domenii precum producția de autobuze și mașini și este lider european în electrificarea vehiculelor grele. Schaeffler este un furnizor de sisteme și componente auto de top la nivel mondial pentru sisteme de propulsie, precum și de direcție inovatoare. Compania a introdus ceea ce se numește un șasiu rulant, care combină un sistem de șasiu complet electric, sistemul steer-by-wire și bateria, într-o soluție modulară. Platforma Mobileye Drive, elaborată pentru vehiculele navetă, permite conducerea autonomă folosind procesoare EyeQ special concepute, sisteme de senzori suplimentari cu camere de înconjurare, senzori lidar sau radar, precum și soluții de cartografiere. Johann Jungwirth, Senior Vice President Autonomous Vehicles la Mobileye, afirmă: „Potențialul complet al mobilității autonome de a transforma comunitățile noastre într-un mod pozitiv, poate fi atins numai dacă tehnologiile sunt sigure, accesibile și scalabile. Lucrând cu Schaeffler și VDL Groep, avem strategia și echipele potrivite pentru a transforma mobilitatea ca serviciu într-o realitate a viitorului foarte apropiat.

Germania este prevăzută ca prima țară în care navetele nou dezvoltate și fabricate vor funcționa, având în vedere faptul că este prima țară din Europa care a aprobat nivelul 4 SAE pentru utilizare pe drumurile publice.

Schaeffler și VDL intenționează să dezvolte și să construiască navetele destinate operatorilor serviciului de transport public care vor opera vehiculele în cadrul unui ecosistem cuprinzător. Companiile au început deja negocierile cu operatorii pentru a obține proiecte pilot, cu intenția de a demonstra conceptul și de a crea un ecosistem scalabil cu interfețe deschise. Volumul de producție țintă depinde de vânzările realizabile, dar se preconizează că se vor produce câteva mii de vehicule pe an, începând cu anul 2030. Producția este planificată să aibă loc la VDL’s Mobility Innovation Centre din Born (Olanda)

Specificațiile vehiculelor navetă autonome Schaeffler și VDL Groep:

  • Locuri: nouă locuri (șase fixe, trei flexibile)
  • Capacitate de încărcare: aproximativ 1.000 kg
  • Dimensiuni: 5 metri lungime; 2,2 metri lățime; 2,8 metri înălțime, cu o greutate de aproximativ 5.000 kg
  • Sistem de monitorizare interioară în contact direct cu o cameră de control
  • Două sisteme de senzori, independente și complet integrate: unul bazat pe cameră și unul bazat pe radar sau lidar
  • Uși mari și treaptă de acces redusă, accesibil pentru scaune cu rotile
  • Viteză maximă: 70 km/oră
  • Autonomie: mai mult de 350 km pe zi, și peste 100 km cu o singură încărcare a bateriei.


Anumite declarații din acest comunicat de presă sunt declarații anticipative. Prin natura lor, declarațiile anticipative implică o serie de riscuri, incertitudini și ipoteze care ar putea face ca rezultatele sau evenimentele reale să difere semnificativ de cele exprimate inițial. Aceste riscuri, incertitudini și ipoteze ar putea afecta negativ rezultatul și consecințele financiare ale planurilor și evenimentelor descrise aici. Nimeni nu își asumă nicio obligație de a actualiza sau revizui în mod public vreo declarație anticipativă, fie ca urmare a unor noi informații, evenimente viitoare sau altfel. Nu trebuie să vă bazați în mod nejustificat pe declarațiile anticipative care vorbesc doar de la data acestui comunicat de presă. Declarațiile conținute în acest comunicat de presă cu privire la tendințele sau evenimentele trecute nu trebuie considerate tendințe sau evenimente ce vor continua în viitor. Declarațiile de avertizare menționate mai sus ar trebui să fie luate în considerare în legătură cu orice declarații anticipative ulterioare scrise sau susținute verbal pe care le-ar putea emite Schaeffler sau persoanele care acționează în numele său.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments