Fornetti România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de patiserie, a ajuns să fie prezent în 912 puncte de vânzare, dintre care 590 în sistem de franciză şi 322 în HoReCa. În ultimii ani, compania şi-a diversificat universul în care desface produsele, astfel că pe lângă reţeaua de magazine, a intrat şi în retail cu produse care pot fi coapte acasă, dar şi în HoReCa, potrivit Ziarului Financiar.
”În ultimii ani, retailul s-a dezvoltat mult şi astăzi avem produse prezente, la partea de bake-off în aproape toate lanţurile mari din România. În funcţie de sezon şi particular de an, lucrurile au fost diferite, însă cumulat în ultimii 5 ani, creşterea este aproximativ similară, de 28% în retail şi 72% în ceea ce priveşte francizele”, a spus Gabriel Voin, director comercial la Fornetti România, citat de ZF.
Fornetti România, care deţine o unitate de producţie în judeţul Timiş, este şi un important exportator, situându-se pe locul şase în topul celor mai mari exportatori din domeniul preparate pe bază de cereale, de amidon etc.; produse de patiserie în prima jumătate a acestui an.
”Ne mândrim cu o fabrică mare şi modernă, la care facem investiţii de susţinere şi dezvoltare. Undeva în jur de jumătate din ce se producem în Romania se trimite la export”, a completat managerul.
Compania a terminat în luna martie un proiect de investiţii de 2,5 milioane de euro într-o linie de producţie şi va continua anul acesta investiţiile. În total, bugetul de investiţii al companiei în 2023 este de circa 4 milioane de euro, conform informaţiilor furnizate anterior de reprezentanţii companiei.
Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 293 de milioane de lei (peste 59 mil. euro), în creştere cu 37% faţă de anul precedent. Pentru anul 2023, compania şi-a propus la începutul anului o cifră de afaceri asemănătoare cu cea realizată anul trecut. Pe de altă parte, profitul net al companiei a crescut în 2022 faţă de 2021 de peste trei ori ajungând la peste 28,7 milioane de lei.