Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a raportat pentru primul semestru din 2023, la nivel consolidat, venituri din exploatare în valoare de 189,4 milioane de lei, o creştere de 3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
De asemenea, rezultatul operaţional din S1/2023 s-a ridicat la 12,4 milioane de lei, o majorare cu 41% faţă de primele şase luni din 2022, în timp ce profitul net a fost de 7,6 milioane de lei, plus de 22% în comparaţie cu anul trecut.
”Rezultatele la nivel consolidat pe care le-am înregistrat în primul semestru al anului demonstrează evoluţia modelului nostru de afaceri şi tranziţia de la un retailer ale cărui venituri erau influenţate de sezonalitate la o companie cu o structură integrată. Acest aspect determină o constanţă a veniturilor pe parcursul unui an, precum şi o situaţie financiară solidă, care este mai puţin susceptibilă la factorii externi. Dincolo de cifre, dezvoltarea Agroland simbolizează angajamentul nostru de a crea un ciclu complet de producţie agricolă, de la sămânţă până la rafturile magazinelor. Prin promovarea modelului nostru de business integrat, avem în vedere dezvoltarea economiei locale la standarde globale. De asemenea, într-o perioadă în care aspectele de sustenabilitate devin din ce în ce mai importante în activitatea unei companii, credem că apropierea de consumator şi sprijinul pentru producătorii locali reprezintă un diferenţiator puternic al Agroland”, spune Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System. În S1/2023, cifra de afaceri s-a ridicat la 189,7 milioane de lei, o creştere cu 7% comparativ cu S1/2022.
Aceasta este alcătuită, în principal, din vânzările de furaje şi concentrate, care au înregistrat un nivel similar cu cel din aceeaşi perioadă a anului trecut, de 64,4 milioane de lei. Vânzările de pui de o zi au recuperat în T2/2023 scăderea din primul trimestru, astfel încât pentru primul semestru au ajuns la 44,3 milioane de lei, o creştere de 2% comparativ cu S1/2022.
Vânzările de inputuri agricole (rezultate generate de către Agroland Agribusiness) au crescut cu 10%, până la 33 de milioane de lei. Vânzarea de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, a generat venituri de 13,5 milioane de lei, în creştere cu 99%, pe fondul creşterii capacităţii de producţie la Mihăileşti.