Retailerul de produse de parfumerie şi de cosmetice Douglas a ajuns la 40 de magazine offline şi unul online şi a obţinut anul trecut pe piaţa locală afaceri de 279 mil. lei, plus 32%. Grupul Douglas, cu circa 1.840 de magazine la nivel global, a obţinut în anul fiscal 2021/22 (cel mai recent pentru care există date) vânzări de 3,65 miliarde de euro.
Compania continuă să investească în dezvoltarea reţelei offline, care a ajuns la 40 de magazine operaţionale în 23 de oraşe din România.
”În 2022, am deschis cinci noi magazine, iar anul acesta, până acum, am inaugurat două unităţi în oraşele Arad (Atrium Mall) şi Alba Iulia (Carolina Mall). În octombrie, vom mai deschide un magazin, al doilea din urbe, în Craiova (Promenada Mall Craiova). Expansiunea noastră continuă şi pe viitor ne propunem să fim prezenţi şi în Piteşti, prin deschiderea primului spaţiu Douglas din acest oraş.”, a spus Lavinia Ivas, CEO al retailerului de produse de parfumerie şi cosmetice Douglas România, citata de Ziarul Financiar.
Operaţiunilor offline ale companiei li se adaugă şi magazinul online. De altfel, Lavinia Ivas spune că strategia grupului numită „Let it Bloom – DOUGLAS 2026“ are patru piloni cheie: experienţa omnichannel, un model de operare eficient, gama de mărci şi poziţionarea ca destinaţia nr. 1 de frumuseţe.
În România, vor fi implementate în viitorul apropiat ambele formate offline, ultimele deschideri ale companiei pe plan local fiind de altfel sub formatul Premium. Magazinele deja existente ar putea trece şi ele printr-un proces de remodelare pentru a se adapta acestor concepte, însă acest lucru va fi decis în funcţie de mai mulţi factori. Totodată, în următorii ani grupul va trece la o platformă comună de comerţ electronic în toată Europa, pentru a realiza o gamă mai mare de funcţii, o creştere a nivelului de calitate şi a eficienţei costurilor.
Sortimentul Douglas România include acum peste 550 de mărci, de la mărci selective bine ancorate în piaţă până la cele mai mari branduri de frumuseţe precum Kylie Cosmetics, Ariana Grande şi Florence by Mills. „Avem peste 27.000 de produse în asortimentul Douglas România, dar ne propunem să îl diversificăm prin oferirea de noi categorii în segmentul de îngrijire a pielii şi prin diversificarea brandurilor din categoriile existente.“
Din total, 37 de mărci şi aproximativ 1.500 de articole – adică 5,5% – sunt româneşti, ca parte a proiectului companiei de pe plan local ROBrands. Acesta a fost lansat în plină pandemie, când Douglas a decis să listeze în magazinele locale primele branduri autohtone. Povestea Douglas în România a început să se scrie acum mai bine de 15 ani, primul magazin fiind deschis pe 17 decembrie 2007 în centrul ţării, la Târgu-Mureş.