Delaco Distribution, deţinută de grupul francez Savencia Fromage & Dairy, a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de 559,3 mil. lei (113,4 mil. euro), în creştere cu 25,5% faţă de anul anterior, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului Finanţelor. Delaco Distribution a realizat anul trecut un profit net de 7,9 mil. lei (1,6 mil. euro), în scădere cu 37% faţă de anul precedent, conform datelor publice. Compania a ajuns anul trecut la un număr mediu de 368 de angajaţi.
Delaco distribuie lactate şi brânzeturi, deţine şi brand propriu, dar are în portofoliu şi branduri precum Ile de France, Elle & Vire, Lurpak, Starbucks sau Castello, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Delaco Distribution, situată în Codlea, judeţul Braşov, a fost înfiinţată în 1996 şi de la începutul anilor 2000 s-a concentrat pe producţia şi comercializarea de produse lactate, activitatea de producţie fiind ulterior externalizată producătorilor din România şi din alte ţări europene.
Din anul 2010, Delaco face parte din grupul Savencia, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa mondială de brânzeturi, cu o cifră de afaceri anuală de 6,6 miliarde de euro şi 4,2 miliarde de litri de lapte procesaţi, având aproximativ 22.000 de angajaţi, conform datelor de pe site-ul Savencia. Delaco este unul dintre brandurile româneşti puse pe picioare de antreprenori locali şi vândute către multinaţionale, afacerea fiind pornită de Tudor Comăniciu, Dragoş Comăniciu, Victor Vartolomei şi Romulus Dumitru.