Agenţia de turism Eximtur din Cluj-Napoca, controlată de familia Morariu, şi-a crescut cifra de vânzări la 34,5 milioane de euro în prima jumătate din acest an, plus 23%, potrivit Ziarului Financiar.
”În structură au crescut serviciile business travel cu peste 30%, vacanţele interne pe litoral cu 10%, vacanţele interne în restul ţării cu 20%, vacanţele externe cu peste 16%. Valoarea medie serviciu/turist a fost de 1440 lei, a crescut cu 10%”, a declarat Lucia Morariu, fondatoarea agenţiei, citata de ZF. Numărul de clienţi care au apelat la serviciile agenţiei a crescut cu 12%, potrivit acesteia. Pe destinaţii interne cererea a fost pentru unităţile de pe litoralul românesc, dar se caută şi staţiunile balneoclimaterice şi unităţile care deţin centre spa.
”Principalele destinaţii interne, în afară de litoralul românesc, sunt Băile Felix, Călimăneşti – Căciulata, Băile Herculane, Sovata, Vatra Dornei, Sinaia, Geoagiu Băi, Predeal, Covasna, Băile Olăneşti”, a mai spus Morariu.
Dintre destinaţiile externe Grecia a înregistrat o creştere a numărului de turişti cu 21%, în timp ce Spania a bifat un avans cu 189%, Cipru cu 227%, Tunisia cu 159% şi Italia cu 121%, potrivit cifrelor Eximtur. Aceasta spune că au început deja solicitările pentru vacanţele pentru schi şi sporturi de iarnă în Austria, Italia, destinatii exotice – Thailanda, Maldive, Tanzania, Caraibe, Egipt, Dubai şi city-break-uri.