1.7 C
Cluj-Napoca
luni, ianuarie 13, 2025
Google search engine
AcasăANUNȚURIOperatorul lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România...

Operatorul lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România a trecut pe profit net de 19,4 mil. lei în S1/2023, de la pierderi de 8,7 mil. lei

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru S1/2023 un profit net de 19,4 mil. lei de la pierderi de 8,7 mil. lei în S1/2022, în timp ce veniturile grupului s-au majorat cu 14,8% an/an până la 695,6 mil. lei.

Oficialii companiei spun că această redresare se datorează performanţei puternice a KFC România şi KFC Moldova, care împreună au înregistrat un profit net combinat de 27,5 mil. lei, precum şi subsidiarei KFC Italia care a atins pragul de rentabilitate, datorită unui control eficient al costurilor şi optimizării activităţilor, incluzând închiderea a două restaurante neperformante.

Profitul operaţional al restaurantelor a ajuns la 60,6 mil. lei în primele şase luni, în creştere cu 136,3% an/an, datorită performanţei îmbunătăţite la nivelul tuturor brandurilor, având contribuţii semnificative KFC România (52,2 mil. lei, plus 69,7%) şi KFC Italia, care a trecut de la o pierdere operaţională a restaurantelor de 3,4 mil. lei la o valoare pozitivă de 6,7 mil. lei.

Atât KFC Moldova, cât şi Taco Bell au înregistrat îmbunătăţiri semnificative (de 54,9% şi, respectiv, 250,5%), în timp ce Pizza Hut şi-a înjumătăţit pierderea operaţională a restaurantelor (la 1,7 mil. lei), ca urmare a unui proces complex de eficientizare a activităţii, care va continua şi în perioada următoare.

În acelaşi interval, EBITDA a înregistrat, de asemenea, un semestru remarcabil, cu o apreciere de 146,5%, la 52,4 mil. lei. Similar cu evoluţia profitului operaţional al restaurantelor, KFC Italia a dus EBITDA de la o poziţie negativă în S1/2022 la una pozitivă în S1/2023, atingând pragul de rentabilitate din punct de vedere al profitului net. Marja EBITDA a variat în funcţie de brand, KFC Moldova având cel mai înalt nivel (15,9%), urmat de KFC România (9,3%), KFC Italia (7,1%) şi Taco Bell (3,8%).

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments