Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru S1/2023 un profit net de 19,4 mil. lei de la pierderi de 8,7 mil. lei în S1/2022, în timp ce veniturile grupului s-au majorat cu 14,8% an/an până la 695,6 mil. lei.
Oficialii companiei spun că această redresare se datorează performanţei puternice a KFC România şi KFC Moldova, care împreună au înregistrat un profit net combinat de 27,5 mil. lei, precum şi subsidiarei KFC Italia care a atins pragul de rentabilitate, datorită unui control eficient al costurilor şi optimizării activităţilor, incluzând închiderea a două restaurante neperformante.
Profitul operaţional al restaurantelor a ajuns la 60,6 mil. lei în primele şase luni, în creştere cu 136,3% an/an, datorită performanţei îmbunătăţite la nivelul tuturor brandurilor, având contribuţii semnificative KFC România (52,2 mil. lei, plus 69,7%) şi KFC Italia, care a trecut de la o pierdere operaţională a restaurantelor de 3,4 mil. lei la o valoare pozitivă de 6,7 mil. lei.
Atât KFC Moldova, cât şi Taco Bell au înregistrat îmbunătăţiri semnificative (de 54,9% şi, respectiv, 250,5%), în timp ce Pizza Hut şi-a înjumătăţit pierderea operaţională a restaurantelor (la 1,7 mil. lei), ca urmare a unui proces complex de eficientizare a activităţii, care va continua şi în perioada următoare.
În acelaşi interval, EBITDA a înregistrat, de asemenea, un semestru remarcabil, cu o apreciere de 146,5%, la 52,4 mil. lei. Similar cu evoluţia profitului operaţional al restaurantelor, KFC Italia a dus EBITDA de la o poziţie negativă în S1/2022 la una pozitivă în S1/2023, atingând pragul de rentabilitate din punct de vedere al profitului net. Marja EBITDA a variat în funcţie de brand, KFC Moldova având cel mai înalt nivel (15,9%), urmat de KFC România (9,3%), KFC Italia (7,1%) şi Taco Bell (3,8%).