La Lorraine, unul dintre principalii jucători de pe piaţa de panificaţie, deţinut de grupul belgian cu acelaşi nume, a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 337 milioane de lei (circa 68 mil.euro), în creştere cu 55% în lei,faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Compania a trecut însă pe pierdere, înregistrând un minus de 11 milioane de lei, faţă de un câştig de peste 10 milioane de lei. La Lorraine, care are o fabrică în Câmpia Turzii, a investit continuu în dezvoltare, astfel că în 2022 producătorul a raportat un număr mediu de 339 de angajaţi, faţă de 266 în anul anterior, mai arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Grupul belgian La Lorraine a început în morărit, iar ulterior a intrat în industria pâinii clasice. La Lorraine România a început ca un joint venture între Macromex şi La Lorraine Bakery Group, unul dintre cei mai mari jucători din producţia de congelate, deoarece grupul belgian nu cunoştea piaţa din România şi a avut nevoie de un expert local. Businessul a luat naştere în 2011, iar fabrica din Câmpia Turzii a fost inaugurată în urma unei investiţii iniţiale de 17 milioane de euro, conform datelor de la acea vreme. Ulterior, La Lorraine a dobândit acţionariatul majoritar.