FAN Courier, liderul pieţei de curierat, a încheiat anul 2022 cu afaceri de 1,1 mld. lei, în creştere cu 10% faţă de anul anterior. Creşterea costurilor în piaţă s-a putut observa şi în cazul companiei de curierat, care şi-a redus la mai bine de jumătate profitul net, până la 71 milioane lei, potrivit datelor Ministerului Finanţelor.
FAN Courier a lansat în octombrie 2022 reţeaua de lockere numite FANbox-uri prin instalarea primelor 1.000, proiectul fiind atunci estimat la 10 milioane de euro, urmând să fie dezvoltat în etape. Adopţia tot mai mare a acestui tip de livrare de către consumatori a determinat compania să mai investească încă 10 milioane de euro pentru dublarea numărului de lockere. Astfel, în total, FAN Courier a investit 20 milioane de euro în reţeaua de lockere care are o prezenţă la nivel naţional.
”Succesul rapid al lockerelor instalate în primele luni de la startul investiţiei ne-a determinat să continuăm ritmul de instalare în toată ţara. Avem încredere că lockerele reprezintă o soluţie eficientă pentru toţi cei implicaţi – retaileri, curieri şi destinatari. Cu ajutorul reţelei de lockere creştem independenţa clientului final – care nu mai este nevoit să fie la adresă pentru primirea coletului, mărim productivitatea curierilor noştri şi contribuim la protejarea mediului înconjurător – un curier poate livra un număr crescut de expediţii şi poate prelua şi retururile de la aceeaşi unitate efectuând un singur drum cu maşina”, spune Adrian Mihai, CEO al FAN Courier.
În 2022, compania a realizat investiţii totale de 31 milioane euro în deschiderea hub-ului de la Cluj, în proiectul privind hub-ul de la Braşov, care continuă şi anul acesta, în lansarea reţelei de lockere şi în digitalizare.