Metro România are în plan construirea de la zero a două noi depozite, amplasate în Bucureşti şi Cluj, acestea urmând a fi folosite pentru operaţiunile de livrare, potrivit Ziarului Financiar.
Compania oferă deja servicii de livrare astăzi, dar vrea să extindă operaţiunile de profil, într-o piaţă unde aceste servicii sunt folosite şi de clienţii finali, dar şi de companii. În ceea ce priveşte Metro România, grupul are un centru logistic la Ştefăneşti, judeţul Ilfov, dar are spaţii de depozitare şi în cadrul magazinelor, acesta fiind un model diferit faţă de ce se întâmplă în mod uzual în comerţul cu dominantă alimentară. O explicaţie poate fi faptul că grupul se adresează revânzătorilor şi operatorilor HoReCa, nu clientului final.
”În prezent, avem 30 de magazine amplasate în Bucureşti şi în marile oraşe din ţară, şi un centru logistic. Capacitate de depozitare există în toate magazinele, însă centrul logistic din Ştefăneştii de Jos (One Roof) reprezintă principala platforma logistică a Metro România”, spun oficialii companiei, citati de ZF.
Acest centru, inaugurat în 2020, măsoară în prezent 65.000 mp, suprafaţă la care a ajuns după extinderea de 10.000 mp din toamna lui 2021. El are depozitare la raft pe verticală, astfel că poate adăposti în acelaşi timp 25.000 de europaleţi.