Elit, unul dintre cei mai mari producători de mezeluri din România, parte a grupului Smithfield, a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de 742,8 mil. lei (150,6 mil. euro), în creştere cu 16,5% faţă de anul anterior, conform datelor de la Ministerul Finanţelor.
Compania a avut anul trecut un profit net de 74,2 mil. lei (15 mil. euro), mai mult cu 23,8% faţă de anul precedent, potrivit datelor publice. Producătorul de mezeluri a ajuns anul trecut la un număr mediu de 1.867 de angajaţi. Elit produce preparate din carne prin intermediul mai multor mărci proprii, Elit, Plin de carne, Premia, Promo şi Veri.
Compania are 35 de magazine proprii, dar distribuie produsele şi prin intermediul lanţurilor de tip supermarket şi hipermarket, iar reţeaua logistică include 5 depozite, peste 20 de depozite cross-docking, 300 maşini frigorifice, 600 maşini în flota auto, potrivit unor informaţii anterioare. Compania are o divizie dedicată transportului şi distribuţiei produselo