Retailerul electro-IT Altex, liderul pieţei de profil, a obţinut afaceri de 6,52 miliarde lei în 2022, în creştere de 11% an/an, acesta fiind cel mai bun rezultat din istoria companiei, care continuă să înregistreze o creştere de două cifre procentuale pentru al patrulea an consecutiv. În paralel, profitul Altex s-a diminuat cu 11,5%, până la 114,6 mil. lei, potrivit Ziarului Financiar.
”Anul 2022 a fost unul dificil pentru toate sectoarele economiei. În contextul inflaţiei şi al creşterii costurilor în general, decizia strategică a companiei a fost de a reduce profitabilitatea şi de a absorbi parţial creşterile de preţ de la furnizori. Această abordare ne-a permis să transferăm cu întârziere ajustările de preţ în piaţă, în avantajul clienţilor şi să minimizăm scăderea investiţiilor noastre”, explică Dan Ostahie, fondator şi CEO Altex România, citat de ZF.
Pentru a-şi menţine creşterea, planurile companiei includ investiţii de peste 17,5 mil. euro anul acesta în extinderea reţelei de magazine Altex şi Media Galaxy, proiecte de digitalizare şi automatizare procese, precum şi dezvoltarea de noi categorii de produse complementare electro-IT.
Sub umbrela Altex se regăsesc subsidiare care oferă clienţilor servicii complete, precum servicii de livrare cu flota proprie (Altex Logistic & Distribution), servicii de reparaţii şi service electronice şi electrocasnice (Altex Service Center), servicii de finanţare (Credex Broker) sau produse de papetărie, birou şi mobilier (RTC Proffice Experience).
Numărul total de angajaţi care lucrează în cadrul companiei Altex România este de 4.016, în creştere cu 1,5% faţă de anul 2021. Retailerul are o reţea de peste 120 de magazine fizice în România sub brandurile Altex şi Media Galaxy. În continuare compania crede că mai e loc de expansiune