Producătorul de cosmetice Farmec din Cluj, cea mai mare companie locală din industria de profil, şi-a bugetat pentru acest an investiţii de 13 milioane de lei, bani care vor merge în special către producţie, dar o parte din sumă va fi alocală şi retailului propriu. Bugetul aferent investiţiilor din acest an este aproape dublu faţă de cel din 2022 şi respectiv din 2021.
”Pentru acest an avem în vedere mai multe investiţii în capacităţi noi de producţie. De pildă, în luna martie a fost pusă în funcţiune o linie nouă de suflare flacoane PET, unde se realizează flacoanele pentru săpunurile Farmec şi flacoanele pentru produsele din gamele de curăţenie Nufăr şi Triumf”, spune Mircea Turdean, executivul care conduce şi controlează businessul, citat de Ziarul Financiar.
Astfel, compania integrează cât mai mult din producţie, fabricând şi ambalajele, nu doar conţinutul pe care acestea îl găzduiesc. Totodată, o parte din bugetul de investiţii va merge în 2023 către modernizarea liniilor de ambalare mai vechi, fiind vizate trei module noi, robotizate. Acestea sunt menite să asigure automatizarea integrală a liniilor de ambalare pentru produsele de întreţinere şi curăţenie.
Compania Farmec, ce are circa 700 de salariaţi, a încheiat anul trecut cu afaceri de aproape 300 mil. lei după o creştere de 5% versus 2021. Ritmul este mult sub inflaţie, semn că în volume a existat o scădere. Pentru acest an a fost bugetat un avans de peste 10%.