29.7 C
Cluj-Napoca
sâmbătă, septembrie 23, 2023
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALGrupul antreprenorial de retail, agricultură şi alimentaţie Agroland Business System a făcut...

Grupul antreprenorial de retail, agricultură şi alimentaţie Agroland Business System a făcut profit net consolidat de 1,4 mil. lei în T1/2023, iar veniturile au urcat cu 4%, la 70 mil. lei

Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a raportat pentru primul trimestru din 2023 venituri consolidate în valoare de 69,7 milioane de lei, o creştere de 4% faţă de perioada similară din 2022, un rezultat operaţional de 3,8 milioane de lei, o majorare de 34% comparativ cu T1/2022 şi un profit net de 1,4 milioane de lei, o scădere de 12% pe fondul dublării costurilor de finanţare în comparaţie cu anul trecut.

”Primul trimestru al anului 2023 a fost o perioadă dinamică pentru grupul Agroland. În ciuda provocărilor prezente în industria agro-alimentară, printre care fluctuaţii ale preţurilor materiilor prime, inflaţie, costuri de finanţare ridicate şi dificultăţi în lanţurile de aprovizionare, am reuşit să ne adaptăm rapid la condiţiile de piaţă şi să ne concentrăm pe investiţii strategice. Astfel, conceptul nostru de afaceri, de la sămânţă la raft, care acoperă întregul ciclu de producţie agro-alimentar, se dovedeşte a fi fiabil şi începe să dea roade, un exemplu în acest sens fiind creşterea cu 34% a rezultatului operaţional, superioară dinamicii înregistrate la nivel de venituri”, spune Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

În plus, spune Horia Cardoş, acest model de afaceri integrat este şi unul diversificat, contribuind la reechilibrarea structurii veniturilor pe întregul curs al activității. În acest fel, se încearcă reducerea sezonalităţii businessului Agroland Business System, care, la nivel istoric, a avut o primă parte a anului care a generat o proporţie semnificativă a veniturilor, precum şi a profiturilor.

În T1/2023, cifra de afaceri s-a ridicat la 70,6 milioane de lei, o creştere cu 14% comparativ cu 62 de milioane de lei în T1/2022. Divizia de inputuri, care reprezintă performanţa înregistrată de Agroland Agribusiness, a contribuit la cifra de afaceri consolidată cu 21,9 milioane de lei (Ă20% faţă de T1/2022), divizia de food, care include producţia de ouă de consum provenite de la platforma avicolă Mihăileşti, a contribuit cu 10,2 milioane de lei (Ă203%), iar divizia de retail a înregistrat o cifră de afaceri de 42,7 milioane de lei (-5%).

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments